Sabancı çay sektörüne girdi
Sabancı Grubu, ''Deren'' markasıyla çay sektörüne girdi.Topluluk şirketlerinden GıdaSa'nın çay markası Deren, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı'nın katıldığı bir basın toplantısı ile tanıtıldı. Güler Sabancı, çayın çok sevilen bir içecek olduğunu belirterek, Deren çaylarının da sağlığa önem verilerek, çok büyük titizlikle hazırlandığını vurguladı.
Basın mensuplarının sorularını da yanıtlayan Sabancı, tüketicinin bilinçlendiğini, Deren'i alırken sertifikasına ve tarihine bakacağını kaydederek, ürünün paketinin bayatlamayı geciktirici özelliğinin bulunduğunu bildirdi.
''Gıdada sırada ne var?'' sorusu üzerine Sabancı, ''Ömür'ün çeşitlenmesi var. Gıdada, derinleşme ve çeşitlenme, mevcut markaların genişlemesi var'' dedi.
''ÇAYDA LİDERLİK KOLTUĞUNA OTURMAYI HEDEFLİYORUZ''
Sabancı Holding Gıda ve Perakendecilik Grup Başkanı Haluk Dinçer de, kısa zamanda dev adımlarla ilerleme başarısı gösteren GıdaSa'nın, hedeflerine doğru çok önemli bir adım daha attığını söyledi.
Gerek dökme, gerekse poşet çeşitleri bulunan Deren'in Türk halkının damak tadına en uygun lezzeti içerdiğini ifade eden Dinçer, şunları kaydetti:
''GıdaSa'nın içecek sektöründeki hedefleri sadece su ve çay ile sınırlı değil. İçecek grubumuzun bu yıl içinde sektöre getirmeye devam edeceği pek çok yenilikler olacak. GıdaSa, Sabancı'nın gıda alanındaki büyüme platformu olacak. Hedeflerimiz büyük. 2004 yılını 290 milyon dolarlık ciroyla kapattık. 2005 yılında ise 400 milyon doları aşmayı hedefliyoruz. Önümüzdeki 5 yıllık büyüme hedefimiz yıllık bazda yüzde 18'dir.''
ÇAYKUR'UN ÖZELLEŞTİRMESİ
Dinçer, soruları yanıtlarken de, şu anda yeni bir markanın söz konusu olmadığını bildirdi. Haluk Dinçer, Çaykur'un özelleştirilmesiyle ilgilenip, ilgilenmedikleriyle ilgili bir soru üzerine şunları kaydetti:
''Çaykur'un özelleştirilmesiyle bu aşamada ilgilenmiyoruz. Çaykur'u bizzat ziyaret ettim. Rize'de fabrikalarını gezdim. Çok başarılı bir ekip var. Canla başla çalışıyorlar. Gezdim, gördüm ki Çaykur'un bölgede ve Türkiye'de çok farklı bir vizyonu var. Her şeyden önce Çaykur'un misyonu, 1940'larda oluşturulan misyonu, bölgede çay ziraatını geliştirmektir. 46 tane fabrika var. 17 bin çalışan var. Böyle bir şeyle Sabancı Holding bu aşamada ilgilenmiyor. Ancak fırsatlar ortaya çıktıkça mutlaka değerlendireceğiz.''
(AA)
|