|
|
Başımıza Rus yağabilir
İstanbul'daki tehlikelere dikkat çekip, olayla direkt ilgisi olmayan Denizcilik Müsteşarlığı'ndan cevap beklerken, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı'nın neden uykuya yattığını açıkçası çözemedim. Bakan Zeki Ergezen ve ekibi kamuoyunu aydınlatmak istemez mi? Geçmişte yapılan usulsüzlüklere neden dur demezler? Türk Hava Yolları'nın (THY) Yurtdışı Anlaşmalar Müdürü galiba geçmiş dönemde, o koltuğun ne tür sıkıntılara maruz kaldığın bilmiyor. Lisan sorunu sebebiyle, geçmişten habersiz olabilir. Ancak, hangi yabancı kuruluşun ilgili yetkilisiyle konuşsam, THY'nin bu bölümünün mevzuları anlamama ve anlaşamama üzerine çalıştığını ifade ediyor. Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) Bakanını dahi yanıltabilen, TBMM'deki soru önergesine doğru olmayan bir cevap hazırlayan konumuna benim de itirazım var. Bundan aylar önce MNG Havayolları, geçici süreyle, 6 aylığına Ukrayna'dan 4 adet Antonov kargo uçağı getirdi. Bu uçaklar SHGM'nin kendi mevzuatlarına aykırı bir şekilde Türkiye'ye getirildiği gibi, ülkenin ticari detayları da bir kenarda bırakıldı. Diğer özel havayollarının uçak altında, yurtiçinde kargo taşımasına izin vermeyen Gümrük Müsteşarlığı, MNG'ye nasıl, 'evet' dedi, ben çözemedim. MNG'nin aynı uçaklarına, çok donanımlı, kalifiye elamanlı SHGM, 6 aylık geçici izinden sonra, 3 ay daha uçuş izni vermişti. O süre, geçtiğimiz hafta doldu, ama SHGM bir üç ay daha geçici izin verdi. Bir Rus uçağı düşene kadar bu izin devam edecek gibi.
|