kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Prof. Ayaydın (Sağdan üçüncü) İstoç yöneticisi Nahit Kemalbey (Soldan ikinci) ve ekonomi muhabirimiz Rahim Ak (En sağda) İstoç esnafının sorunlarını dinledi.
35 bin esnaf donuyor: Buztoç
Maliye rahatsız ediyor
10 yıldır ulaşım sorunu ile boğuşuyor
Bire bir temaslara uygun
2 yıldır işler düzeldi
Yastık altını çıkarıyoruz
Otomarket açılıyor

35 bin esnaf donuyor: Buztoç

35 bin kişinin yaşadığı İstoç'un doğalgazı alınamadı. Doluluk sorununu aşmak üzere olan esnaf şimdi soğukla savaşıyor.

İstanbul kent merkezinden şehir dışına taşınan tüm iş merkezlerinde olduğu gibi İstanbul Toptancılar Çarşısı kısa adıyla İstoç'da da uzun süre yaşanan doluluk sorunu krizin sona ermesiyle yavaş yavaş bitiyor. 2001'de yüzde 50'lere kadar düşen doluluk şimdilere yüzde 90'lara kadar tırmanmış. Ancak esnaf bu kez soğukla savaşmak zorunda. Çünkü sözleşmeler yapılmasına rağmen Silivri'ye kadar giden doğalgaz bir türlü 35 bin esnafın yaşadığı İstoç'a bağlanamamış. Esnaf, İstoç yönetimini ve doğalgazın sahibi İGDAŞ'ı suçlarken, İSTOÇ Yönetim Kurulu Başkanı Nahit Kemalbey, esnafın sözleşmeleri zamanında yapamamasından dert yanarak "Bu yüzden bu yıl doğalgaz alamadık" diyor.

'İŞİMİZİ ENGELLİYOR'
İstoç'a girildiğinde ilk göze çarpan esnafın paltolarla işyerlerinde oturuyor olması. Esnaf Ahmet Keçe, İstoç'un iki temel sorununu şöyle dile getiriyor: "İstoç'dan memnunuz ama doğalgazımız bağlanmadı. İşyerleri çok soğuk oluyor. Bu bizim çalışmamızı etkiliyor. Bir de ulaşım sorunumuz var. Buraya metro istasyonu gelirse buradaki iş hacmi ve gelirimiz iki üç kat artar." İstoç da 1980'de Eminönü yarımadasındaki karmaşanın şehir dışına taşıması amacıyla kuruldu. Ancak şehrin epey dışında olmasının yanı sıra ulaşım sorununun da had safhada olması bu dev çarşının uzun süre atıl kalmasını sağladı. Dev çünkü burası Ortadoğu'nun en büyük ticaret merkezi. İstoç'da 5 bin dükkanda 30-35 bin kişi çalışıyor. Her gün 20 bin araç giriş çıkışı var.

KRONİK SORUN
Başkan Nahit Kemalbey, açılıştan sonra yaşanan krizlerin üyelerin çarşıya gelmemesinde etkili olduğunu belirtiyor. Ulaşım sorunu bugün de devam ediyor. Gerçi Taksim'den bile buraya belediye otobüsleri sefer yapıyor, ancak mahalle aralarından dolanarak gelen otobüsler ulaşıma çare olamıyor. Ulaşımın engel olmasında Karayolları Genel Müdürlüğü'nün de etkisi büyük. Çünkü hemen yanından TEM yolu geçmesine rağmen bu yola bağlantılar sorunlu. Yol üzerinde 5 bin dükkanlık kocaman çarşının levhası yok. Müşterilerin çarşıya gidebilmek için harcadığı efor bile onları bıktırmaya yetiyor. Karayolları Kanunu'na göre bu isteğin dikkate alınması için İstoç'un mahalle olması gerekiyor. Yönetim çarşıyı resmi olarak mahalle yapmaya çalışıyor.

TEK ÇÖZÜM METRO
Kronikleşen trafik sorununun çözümü için esnaf tek çare olarak Halkalı'ya uzanacak olan raylı sistemi yani metroyu bekliyor. Ancak bir de uyarıları var: "Planda durak bize uzak. Lütfen yakın olsun da insanlar yararlansın." İstoç'da sorunların yanı sıra özellikle son 4 yılda yaşanan güzel gelişmeler de var. Başta doluluk oranının artması. Bunda en çok Otogar ve havaalanı yakınlığının etkisi var. Özellikle Anadolu esnafı sabah gelip 35 çeşit toptan ürünün bulunduğu çarşıdan ürününü rahatlıkla alıp dönüyor. Yani şu anda İstoç'un müşterisi 81 il.

RAHİM AK


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Ümraniye'ye Silikon Vadisi kuruluyor
 Okul arkadaşıyla bir dev yarattı
 Fransız Marie Claire: Aksoy'un dergisini toplatın
 Vergi hedefi 1 milyar YTL aşıldı
 İkinci yerli Honda bu sonunda banttan inecek
 BMW'nin yenilenen amiral gemisi martta Türkiye'de
 Ebru, Sebahat ve Melis İngiliz marketlere girdi
 'Kredi kartı faizleri plastik patlayıcı gibi'
 Kablo TV devrediliyor 'bilgi odası' başlıyor
 TOKİ'nin, 11 ilde 7 bin 800 konut atağı
 Sepeti yenilenen 2003 bazlı ilk TÜFE şubatta
 Tarım TV için kanun teklifi
 Uzanlar'ın elektronik eşyaları kartla satıldı
 İrancell'de Turkcell hissesi düştü
 OPEC'te üretim kotası değişmedi
 AB fonları altyapıya kayıyor
YAVUZ SEMERCİ
Doğru, bir Marie Claire izinsiz yayınlanıyor...
Yeni...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Devlette alarm olmaz
Cumartesi günü Sabah'ın manşetinde...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Bono ve dövizin payı küçülüyor mevduat ve borsa...
GAZİ ERÇEL
Yabancı sermaye ikinci evini arar
Bizim gibi gelişen...
Şantaja dayanamayıp teslim oldu
Taciz edildiği gerekçesiyle 14 yaşındaki bir genci öldüren 25...
'Bacağımla birlikte hayatım da koptu'
Otobüs kazasında ayağı kopan Lale Sayar iki yılda yedi ameliyat...
Yönetim de Baykal'ın
Yönetim de Baykal'ın
Kurultayda dün 'blok liste' yöntemiyle yapılan seçimde yine Baykal'ın...
Baykal'ı suçladı, şiddet olayları için özür diledi
Baykal'ı suçladı, şiddet olayları için özür diledi
Sarıgül, "Kurultay Baykal'ın koltuğunu koruyabilmesi için karalamaya...
IMKB
E: 27.074 D:% -0,84
DOLAR
S: 1,331 D:% -0,746
EURO
S: 1,736 D:% -0,744
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu