Tekel'in içki bölümünü yaklaşık sekiz ay önce devir alan Mey İçki, satışa çıkan sigara bölümüyle de ilgileniyor. Mey İçki'nin CEO'su Galip Yorgancıoğlu, şirketin ortaklarının özelleştirilecek sigara bölümüne baktıklarını ve burada bir sinerji olabileceğini söyledi. Yorgancıoğlu, "Türkiye'de bu pazarda çok büyük rekabet, çok büyük oyuncular var. Çok hassas ve öncelikle düşünülmesi gerekli olan bir pazar. Büyük bir fırsat olduğunu görüyoruz" dedi. TEKEL'in alkollü içki bölümünü Özelleştirme İdaresi'nden satın alan Nurol-Limak- Özaltın-Tütsab Ortak Giribi Grubu tarafından kurulan Mey İçki'deki gelişmeleri anlatan Yorgancıoğlu, özellikle ÖTV'ye (özel tüketim vergisi) kaygılarını dile getirdi. ÖTV'deki her 5-10 puanlık artışın satışlarda yüzde 15'lik bir kayba neden olduğunu kaydeden Yorgancıoğlu, "Ciromuzun yüzde 65-70'i vergiye gidiyor. Çok yüksek bir ÖTV var. Her ÖTV artışından sonra rakı satışları çok düşüyor. Şu anda ÖTV'li, KDV'li 1 milyar dolar civarında bir ciromuz var. Hükümet önümüzdeki yıl için ÖTV artışı planlıyor. Bizler de bundan nasibimizi alacağız. Kara kara düşünüyoruz. Keşke artmasa" diye konuştu. TEKEL'den çok iyi durumda olan fabrikalar aldıklarını da kaydeden Yorgancıoğlu, 2005 yılında çok agrasif olacaklarını ve pazarlamaya ağırlık vereceklerini söyledi. Bölgelerin içki tercihleri hakkında da bilgi veren Yorgancıoğlu, Marmara, Ege ve Akdeniz bölgelerinde bütün içkilerin kışın yüzde 70'ini, yazın ise yüzde 77'sini tükettiğini belirterek sözlerine şöyle devam etti: "Rakı çok Marmara'da, şarap ise Ege'de tüketiliyor. Bayanlar ciddi birer potansiyel olmaya devam ediyor. Tekirdağ rakısını çok seviyorlar, şarap ve likörü de tercih ediyorlar. Şarap bizim üzerinde ciddi olarak duracağımız bir pazar."