kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
KOBİ mantığı ile ne köy olunur ne kasaba, ne de marka
Orhan Pamuk'a rağmen...
Atatürk AB Parlamentosu'nda
Krizi yönetemezsen kriz seni yer
Kısa...Kısa...Kısa...

KOBİ mantığı ile ne köy olunur ne kasaba, ne de marka

AB sürecinde gelinen noktaya iletişim stratejisi ile değil, ilişki yönetimi ile, bazılarının dudak büktüğü 'lobicilikle' gelindi. Hele son rauntta başta Başbakan Erdoğan olmak üzere gösterilen performans tipik bir ilişki yönetimi dersidir.
Başbakan da söyledi. Asıl zor olan bundan sonrası. Hedef: Hem Türk hem de Avrupa halkını Türk markasının vaadi ve gelecek tasarımı konusunda ikna etmek... Yani işler artık ilişki ile yürümez. İletişimi yönetmek şart. Bu da ne yazık ki KOBİ mantığı ile olmaz. KOBİ'leri değil ama KOBİ mantığını silmeyi öğrenmenin tam zamanı. Çünkü KOBİ mantığı ile ne Avrupa'ya entegre olunur ne de dünyaya. Tabii marka da olunmaz. Hem "Türkiye markasını nasıl yönetir?" hem de 'Ne markadır ne değildir?" sorularını tartışanlara belki katma değer olur diye belirtelim.
Nedir KOBİ mantığı? Hani koca holding bile olsanız, yolunuzu tıkayabilecek olan KOBİ mantığı... İyice özetleyecek olursak '4 ilke 4 tutum'la açıklayabiliriz belki. Önce 4 ilke. Ne yapar KOBİ mantığı?:
1. Ayağını yorganına göre uzatır. 2. "Teknen varsa kıçında, işin varsa başında oturacaksın" düsturuna inanır. 3. "Başka yerde şubemiz yoktur!" diye övünür. 4. "Satılan mal geri alınmaz, veresiye mal satılmaz!" ilkesini mantığını ters bulsa da iş yapış biçimine yansıtır.
Şimdi de 4 tutuma bakalım. Şu dört alana yatırım yapmak KOBİ mantığının önceliğinde değildir: 1. İnsan Kaynaklarına. 2. Pazarlama ve iletişime.
3. Araştırma ve geliştirmeye 4. Yapısal süreçlere (Kurumsal Yönetim)

KOBİ'ler feodal tarım toplumundan kapitalist sanayi toplumuna geçiş döneminin örgütlenme biçimleridir. Tek çıkış yolları vardır. Amansız rekabet ortamında yok olmamak için birleşmek ve yukarıdaki '4+4' mantığının tam tersini yapmak. Başta ihracatçı birlikleri, pek çok devlet destekli kuruluş onlara bu yolu açmaktadır. Ne yazık ki, pek çoğu bu yola yönelmemekte, direnmektedir.
Aynı şey ortanın üstü boydaki işletmeler için de söz konusudur.
Türkiye de iletişimde KOBİ mantığı ile davranmaktadır. Bu mantıkla ne köy olunur, ne kasaba, ne de marka...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Sevdiğimiz her şey marka değildir   / 12-12-2004
 Kristal Elma öldü. Yaşasın Effie!   / 05-12-2004
 Ey CEO'lar markalarıma sahip çıkın!   / 28-11-2004
 Salatalığı görünce tuzluğu alıp koşmamak zor iş!   / 21-11-2004
 Ellerinizden öperim   / 14-11-2004
 Bana kızın, ama dinleyin. İşinize yarar...   / 07-11-2004
 Kotler: "Sıradan reklamlara neden para harcanır ki!"   / 31-10-2004
 Rekabet artık artistik hareketlerde...   / 24-10-2004
 İndeksin yoksa sen de yoksun   / 17-10-2004
 Olacak iş mi Cem Bey...   / 10-10-2004
YAVUZ SEMERCİ
Erken seçim mantıklı mı?
Kurmaylardan biri anlattı.
İLKER SARIER
Çankaya'ya kaçmak yok!
Medya, tarihi Brüksel...
ALİ SAYDAM
KOBİ mantığı ile ne köy olunur ne kasaba, ne de marka
AB...
Avrupa'nın korktuğu Abidin, SABAH'a konuştu: Ben köyümden ayrılmam
Uluslararası haber ajansı AP, "Avrupa Abidin'den korkuyor" başlıklı...
Kazada yağma
Manisa'da kaza sırasında ikiye bölünen tankerden akan mazot, itfaiye...
Tarihi değiştiren üç SMS mesajı
Tarihi değiştiren üç SMS mesajı
Erdoğan'ın dönmeye karar verdiği gergin anda gönderilen 3 mesaj, AB...
'Harpten çıkmak demek işte tam böyle olur'
'Diğerlerini bilemem ama Türk gazetecilerin, hükümetin Brüksel'deki...
IMKB
E: 24,361 D:% 1.78
DOLAR
S: 1,407,000 D:% -0.50
EURO
S: 1,869,000 D:% -0.69
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu