|
F1 pisti bitmedi şapkaları hazır
|
|
Yapımı hızla devam eden İstanbul Formula 1 Pisti'nin promosyon ürünleri yakında piyasada. Tasarımlar, İTÜ mezunu üç gencin imzasını taşıyor.
F1 pistinin tanıtım ürünleri hazır
Yapımı hızla devam eden İstanbul Formula 1 Pisti'nin promosyon ürünleri, iddialı tasarımlarıyla dikkat çekiyor. Üç genç tasarımcının hazırladığı çanta, şapka, mont, tişört ve sweatshirt'ten oluşan bu özel ürünler, 2005'te satışa sunulacak.
İstanbul'daki Formula 1 pistinin yapımı tüm hızıyla sürerken, Türkiye ve yurtdışında pisti temsil edecek tanıtım ürünleri ve tasarımları da belli oldu. 2005 nisan ayından itibaren satışa sunulacak olan tanıtım ürünlerini üç genç tasarladı. Selma Özkan (23), Esra Keskin (25) ve Evrim Yalçınkaya (24)'nın birlikte hazırladığı çanta, şapka, mont, tişört ve sweatshirt'ler İstanbul Formula 1 Pisti'ni tüm dünyaya tanıtacak. Formula 1 ürünleri, İstanbul Ticaret Odası'nın düzenlediği "Promosyon Ürünleri Tasarımı" yarışmasıyla belirlendi. Yarışmaya 52 aday katıldı. Değerlendirmeyi, İTO Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Yıldırım, İTO Genel Sekreteri Cengiz Ersun, İstanbul Ticaret Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. İnci Tezcan, Bahar Korçan, Arzu Kaprol, Faruk Saraç, Mehmet Hotiç, Saruhan Tan, Tuna Yetkin, Berna Sağlam ve Milano Domus Moda Akademisi'nden Barbara Trebitsch'ten oluşan jüri üyeleri yaptı. İstanbul Teknik Üniversitesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü'nü bu yıl bitiren Selma Özkan, Esra Keskin ve Evrim Yalçınkaya'nın hazırladığı tasarımlar tüm jüri üyelerinden tam puan alarak birinci seçildi. Çoğu tekstil tasarımcısı olan rakiplerini geride bırakarak birinci olan endüstri tasarımcısı gençlerin tasarımları herkes tarafından çok beğenildi. Özkan, Keskin ve Yalçınkaya birinci olup tasarımlarının ürün haline getirilmesinin verdiği manevi mutluluğun yanı sıra 10 milyar lira da para ödülü kazandı. Aynı sınıfta okuyan ve çok iyi üç arkadaş olan endüstri tasarımcısı gençler, ilk kez birlikte tasarım yapıp bir yarışmaya katıldıklarını söylüyor. Peki bu tasarımlar ne ifade ediyor? Genç tasarımcılar bu soruya "Formula 1 bir tutku, İstanbul da bir tutku. Ve bu iki tutku bir araya geliyor. İstanbul aynı zamanda iki kıtayı birleştiriyor. İşte bu noktadan yola çıkarak çalışmaya başladık. İki tutku ve iki kıtanın birleşmesi bizim esin kaynağımız oldu" cevabını veriyor.
DİĞER PİSTLERİN ÜRÜNLERİ YOK Özkan, Keskin ve Yalçınkaya, Formula 1 ile ilgili uzun bir araştırma yaptıklarını vurguluyor. Özkan ise tam anlamıyla Formula 1 tutkunu. Genç kız hemen hemen bütün yarışları izlediğini söylüyor. Pistleri, yarış arabalarını, yarışan takımları, pilotları ve kıyafetleri inceleyen gençler, kadınlar için ayrı; erkekler için ayrı, çanta, şapka, mont, tişört ve sweatshirt olmak üzere 10 farklı ürün tasarlamışlar. Bu arada Selma Özkan'dan ilk kez bir pistin promosyon ürünlerinin olacağı haberini alıyoruz. Merakı, bilgileri ve araştırmaları sonunda hiçbir pistin promosyon ürünü olmadığını, hep markaların ürünlerinin olduğunu söyleyen Özkan, "Bizim tasarımlarımız bu açıdan da çok önemli" diyor. Yeni mezun olan genç tasarımcılara, kazandıkları başarının yeni iş imkanları yaratmış olabileceğini düşünüyoruz ama onlar bu konuda çok dertli; "İTO düzenlediği bir törenle bizim birinciliğimizi açıkladı ve ödüllerimizi verdi. Tekstil, moda ve iş dünyası bizim başarımızdan haberdar oldu. Ancak şimdiye kadar hiçbir kişi ve kurumdan teklif almadık."
|