Ziraat'in bilgisayar sisteminde yaşanan sıkıntı bankaya maddi değil manevi zarar vermiş. Genel Müdür Çağlar, "Ne yazık ki itibarımız zedelendi" diyor.
Geçtiğimiz ay bilgisayar altyapısını yenilerken 2 gün 4 saat sistemi kilitlenen Ziraat Bankası artık hızlandı. Ancak herkesin merak ettiği, bu kilitlenmenin Ziraat'e kaça mal olduğu. Ziraat Bankası Genel Müdürü Can Akın Çağlar, bunu sadece basının değil murakıpların, Yüksek Denetleme Kurulu üyelerinin de sorduğunu belirterek, ortada büyük rakamlarda bir zararın olmadığını savunuyor. O dönemi, "Kuyruklar uzadı. Müşteriler 'Allah kahretsin' dedi. Zaten 'kamu bankası değilmisiniz, herşeyiniz böyle' diyenler oldu. Beş dakikalık iş bir saatte oldu" diye anlatan Çağlar, aslında bu sırada ne kaybettiklerini oldukça çarpıcı bir şekilde şöyle özetliyor: "74 yaşında çok sevdiğim bir müşterim var, Mehmet Amca. 'Evlat yolun başındasın. Para ile satın alamayacağın hiçbirşey kaybetme'dedi. Biraz düşününce bunun itibar olduğunu anladım. Ne yazık ki o günlerde Ziraat Bankası'nın bir itibar kaybı oldu. Bu da bizim için doğrusu en büyük kayıp. Bu nedenle tabi ki oldukça üzülüyoruz."Söz konusu dönemde Merkez Bankası'nın akşam saat 21.00'e kadar hesaplarını kapatmaları için kendilerine izin verdiğini de anlatan Çağlar, şu anda sistemin sorunsuz çalıştığını kaydediyor.
ARTIK HERYERE HAKİMİZ Bugünlerde tüm ağırlıklarını Yeni Türk Lirası'na verdiklerini ifade eden Can Akın Çağlar, bundan önce Genel Müdür olarak kendisinin de yurdun herhangi bir yerindeki Ziraat Bankası şubesinin hesaplarını göremediğini işaret ederek, "Örneğin Urfa'daki şubemizin hesaplarını görmek için bir müfettişin oraya gitmesi gerekti. Ben Genel Müdür olarak göremiyordum. Şimdi ise 1245 noktayı birden görüyoruz. Ziraat Bankası için 2004 yılı yatırım yılıydı. 2005 ise ürün çeşitliliğini artırma yılı olacak" diye sektörde daha aktif olarak yer alacaklarının altını çiziyor.