|
|
Dikkat! Kaş derken bazen göz çıkabilir
Çok şık bir broşür doğrusu. Herhalde afişleri, basın ve TV reklamları ve bağlantılı PR projeleri de peşinden gelecektir. Yoksa atılan taş ürkütülen kurbağaya değmeyebilir. Mercedes-Benz Türk, kendileri mi keşfettiler, yoksa ithal mi ettiler bilemem ama, çok akıllıca bir iletişim çözümü ortaya koymuş: "Sağlıklı Beslenme ve Kondisyon Programı"... Hem insanın sağlık beslenmesi ve kondisyonu üzerine öneriler içeren son derece sevimli bir kitapçık çıkmış ortaya, hem de bir aracın 'sağlık beslenmesi ve kondisyonu için gerekli önerileri kapsayan bir rehber... İnsanla ilgili bölümü Uzman Diyetisyen Dilara Koçak yazmış. Otomobilleri, Vito, Vaneo ve Viano modellerini kapsayan ikinci bölüm ise Satış Sonrası Hizmetler bölümü tarafından kaleme alınmış. Buraya kadar her şey gerçekten süper... Ya bundan sonrası? Bu bir 'uzun vadeli konu yönetimine' dayalı stratejik pazarlama kararı olsa Mercedes-Benz Türk'ün önünde eğileceğim... Neymiş? Kampanya bir ay sürecek ve 3 Aralık'ta bitecekmiş... Bu kadar zaman içinde markanızla ilgili hangi algılama düzeyinin artmasını, hangi 'satış sonrası hizmet farklılaşmasını' bekliyorsunuz ki? Üstelik broşürün sonunda bir not: "Sadece check up işlemi ücretsizdir; yedek parça, bakım onarım, işçilik ücretlidir!" Kaşığıyla yedirip sapıyla çıkarmak, ya da kaş yaparken göz çıkarmak, diye buna denir herhalde. Toplumsal sorumlulukla ticari sorumluluğu bu kadar içiçe sokarsanız, her ikisi konusunda da inandırıcılığınızı yitirebilirsiniz. Benden tavsiye. Bir: İşçilik ücreti almayın. İki: Bu kampanyayı doğru dürüst bir zamana yayın; dilerseniz hafta sonlarıyla sınırlayın ama uzatın. Üç: Ve bu güzel fikrin iletişimini adam gibi yapın...
|