|
|
Beş yıl garantiyle bir adım öne geçtiler
Hatlar birbirine karışıyor mu, yani mesajlar birbirine çarpan etkisi mi yapıyor bölen etkisi mi, kestirmek zor ama, Hyundai bombardımanı devam ediyor. Rekabetten ayrıştırma, farklılaşma stratejisi açısından mükemmel bir çıkış yakaladı Hyundai. Önce Starex'le parlattı markasını. Sonra da '5 yıl garanti' ile... Satın alma davranışlarında satış sonrası hizmetin etkisi tartışılmaz. Hyundai de neşteri tam buraya vurmuş. Mekanik aksamda 5 yıl gibi uzun bir süre garanti veriyor. Bakalım diğer markaların bu cesur çıkışa nasıl bir cevabı olacak... Oysa Hyundai Starex'in Yavuz Bingöl ile çektiği reklam filmini bir iki açıdan eleştirmiştim. Bir hafta sonra da 'Starex Anadolu yollarında' adı verilen PR projesine takılmıştım. Filmde Bingöl'ün, Anadolu Turnesinde ise Coşkun Sabah'ın kullanılması doğru gelmemişti bana. Bu sayfayı okuyanlar bilir. Beni asıl ilgilendiren iş sonuçlarıdır. Hedef elde edilirse bütün eleştirilerimi askıya alırım. Bu çerçevede Hyundai'ın reklam ajansı Lowe'ün Başkanı sevgili Nesteren Davutoğlu iki yazı üzerine bana bir mektup göndermiş. İzniyle, sevecen giriş bölümünü atarak tamamını aşağıya alıyorum:
"Yavuz Bingöl kentin yanısıra, Anadolu'nun sevdiği, ülkemizin çağdaş kırsal kesiminin beğendiği, etkilendiği bir kişilik. Müziğinde yerelliği, modern sound'lar ile yorumlayarak, Türkiye'nin iş yaşamında giderek önemi artan orta ölçekli ticaret erbabına ve modernleşen küçük esnafa, ekmeğini çaba sarfederek kazanan 'gerçek' alın teri sahibine doğrudan seslenen bir sanatçı. Dolayısıyla, 'konumlama ve vaatlerinin örtüştüğü' kanısındayız; doğru hedef kitleye, doğru 'ünlü kullanım' ile ulaştığımızı düşünüyoruz. İşi ağır taşımacılık olmayan, ticari aracıyla hem işini gören hem de gerektiğinde çoluk çocuğunu gezdirebilecek kişiler yani... Ünlüyü tüm mecralarda birden kullanabilmiş olmanın gücü konusundaki öğretilerinde haklısın. Entegrasyon 'Teknik' engellerle mümkün olamamıştı. Başka bir sanatçıyla turne konusunda ise, doğrusu maalesef bir pratik çözümcülük olmuş. Filmi estetik anlamda beğenmediğine şaşırdım, bence güzel oldu yahu! Ürünümüzü hayatın içinde hedef kitlesine efendi gibi tanıtan bir film. Biz hoşnuduz. Klip çağrıştırmasını herhalde tartışarak, bilerek seçmişizdir. Bizi keyiflendiren bir haber de tüketicilerden, hatta rakipler den alınan pozitif geri dönüşler ve yükselen satış. Reklam yatırımı, beklenen olumlu etkiyi yarattı. Kampanyanın etkili olmasından, eleştirel bakışına rağmen bir iletişim uzmanı olarak senin de keyif alacağına inanıyorum. Sevgiler, Nesteren Davutoğlu."
Özellikle mektubundan keyif aldım Sevgili Nesteren. Aslolan sonuçtur. Ellerinize sağlık.
|