20 Kasım'da başlayacak Autoshow, 2006'dan itibaren uluslararası takvime dahil oldu. Fuar artık Tokyo ve Paris gibi dev şovların arasında.
Otomobil tutkunlarının merakla beklediği Autoshow 2004, 20 Kasım 2004 tarihinde kapılarını açıyor. İstanbul CNR Expo'da düzenlenecek Autoshow 2004 fuarı, 100'ün üzerinde firma ve 36 otomobil markasına ev sahipliği yapacak. 29 Kasım'a kadar sürecek fuarda 60'ın üzerinde yeni model ve konsept araç sergilenecek. Fuarın giriş ücreti haftaiçi 8 milyon lira, haftasonu ise 10 milyon lira olarak belirlendi. Otopark ücreti de 7 milyon lira olacak. 110 bin metrekarelik kapalı alana sahip fuarı bu yıl 500 bin kişinin gezmesi bekleniyor. ITF İstanbul Fuarcılık organizasyonu ve Otomotiv Distribütörleri Derneği tarafından düzenlenen basın toplantısında konuşan konuşan CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, Autoshow fuarının 2006 yılından itibaren Uluslararası Motorlu Taşıt Üreticileri Derneği (OICA) tarafından uluslararası takvime alındığını söyledi. Erem, "Autoshow artık dünya çapındaki önemli otomobil fuarları ile aynı kategoride yer alacak. OICA'nın kabulü ile Autoshow, 2006'dan itibaren Tokyo, Paris, Cenevre ve Frankfurt otomobil fuarları ile rekabet edecek" diye konuştu.
KONSEPTLER AĞIRLIKTA Erem, bu yıl 10'uncusu yapılacak olan fuarın, 110 bin metrekarelik alanı ile dünyanın en büyük fuarlarından biri olduğuna işaret ederek, bu yıl fuara katılacak firmaların özellikle konsept araçlara ağırlık verdiğini belirtti. Toplantıya katılan ODD Yönetim Kurulu Başkanı Yüksel Mermer, AB ile uyum ve müzakere sürecinde, ithal ürünlere engel çıkartan politikalardan ve yüksek vergiden kaçınılması gerektiğine dikkat çekti.
ACİL TEŞVİK GEREKİYOR Mermer, Türkiye'deki diğer bir sorunun ise yerli sanayinin istihdam kapasitesinin ve sağladığı büyük katma değerlerin gözardı edilmesi olduğunu belirterek, şöyle devam etti: "Teşvik uygulamalarına ilişkin mevzuat düzenlemeleri gecikmekte ve sanayimiz yüksek maliyetlerle boğuşmak zorunda kalmaktadır. Üstelik aşırı yüksek vergiler sanayimizin iç pazardaki payının artmasına da engel oluyor ve ithal ürünlerle fiyatların birbirine yakın olması bu ürünlerin iç pazarda ithal ürünlerle mücadelesine olanak vermiyor."