|
|
|
|
Tunçeri kardeşler babalarının izinde
Eski milli oyuncularımızdan Haluk Tunçeri'nin basketbolcu oğulları Kemal ve Kerem Tunçeri, kurdukları Tunçeri Basketbol Okulları'nda sporcu yetiştirmenin heyecanını yaşıyorlar.
Eski milli oyuncularımızdan Haluk Tunçeri'nin izinden giden oğulları Kemal ve Kerem Tunçeri, yeni kurdukları Tunçeri Basketbol Okulları'nı FHM dergisine anlattı:
* Mesleğinizi seçerken ne kadar bilinçliydiniz? Kemal: Benimki babama olan hayranlığımdı. Babam, arkadaşları... Evin içinde sürekli basketbolcuların olması ister istemez etkiliyor sizi. Kerem: Ben de ağabeyimin yolundan gittim; evde ağabey ne yaparsa siz de ona özeniyorsunuz. Babam basketbolcu olmasına rağmen, kolumuzdan tutup götüren annem oldu.
* Birçok insan spor olsun diye basketbol oynuyor; sizse para kazanıyorsunuz bu işten. Sporun meslek hali nasıl? Kerem: Birçok insan için çok kolay görünen, keyifli bir iş. İnsanlar "Top oynuyor, eğleniyorlar işte" diye düşünüyor. Ama işin aslı farklı; sporcu olmak çok ağır sorumluluklar gerektiriyor. Eğlenmek, zevk aldığınız uğraşlarınıza zaman ayırmak gibi lüksleriniz diğer insanlara göre çok az. Kemal: Bir sporcunun hafta sonu, bayram gibi özel tatil günleri yok. Birkaç hafta tatiliniz var; o da eğer Milli Takım- 'da oynamıyorsunuz tabii. Fiziki güce dayalı, yorucu bir iş yapıyoruz; sadece takımla günde altı - yedi saat çalışıyoruz, özel antrenmanımız da cabası.
* Tunçeri Basketbol Okulları'ndan bahseder misiniz? Bir basketbol okulu kurmak, ilerisi için bir garanti mi? Kemal: Bir garanti olarak düşünmedik. Sevdiğimiz bir işi öğretmek çok keyifli. Biz okuldaki eğitimin koordinasyonuyla ilgileniyoruz daha çok. 11-12 kişilik bir eğitim kadrosu var ve onlarla ilk etapta biz çalışıyoruz. 5-16 yaş arasında birçok grup var ve her bir grup için farklı bir program, farklı eğitim teknikleri oluşturuyoruz. Gelenlerin sevip, devam etmesi mutlu ediyor bizi. Çocukları profesyonellerin kullandığı toplarla çalıştırıyor, ücretsiz olarak maçlara götürüyor, ders dışında da beraber vakit geçiriyoruz.
|
|
|
|
|
|
|
|
|