kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Reklamı "duble" yapmanın yolları
Sinema mafyası
Kitabı kim yazacak?
Beyaz'ın sırları
GAF oloji

Reklamı "duble" yapmanın yolları

Kent şekerleme reklamının sevimli ayakkabı boyacısı Emre Kobal'ın gerçek yaşamda çiçek satan bir ailenin mütevazı şartlarda hayatta kalmaya çalışan minik oğulları olduğunu ve hayalinde bir "bisikleti" yaşattığını Günaydın'da okudunuz. Haber, daha sonra bir kampanyaya dönüştü. Başta reklam filmini çeken Sinan Çetin ve bisiklet firması sahipleri olmak üzere pek çok duyarlı vatandaş Emre'ye yardım etmek için kuyruğa girdi. Minik Emre şimdilerde küçük bir bisiklet filosuna bile sahip. Geleceği ise şimdiden garanti altında... Benzer bir "reklam olayı" ise birkaç yıl önce yine Kent Şekerleme'nin kampanyası sırasında yaşanmıştı. Bayram günü evlerinde umutsuzca yakınlarını bekleyen iki yaşlının görüntüsü hepimizi duygulandırmıştı. Ama daha sonra yaşlı dedenin gerçek yaşamdaki öyküsünün çok daha dramatik olduğu ortaya çıkmıştı. Reklamdaki yaşlı amca Tulu Yunak, ünlü oyuncu Sema Yunak'ın yıllardır görüşmediği babasıydı ve küslük nedeni bir aile cinayetiydi... Haber ve dolayısıyla "reklam" günlerce gazetelerin manşetlerinde yer almıştı.

TESADÜF OLABİLİR AMA...
Tabii ki her iki "oyuncu seçimi" de tamamen "tesadüf"ten ibaret olabilir. Ama bu iki kampanya, gelecekteki reklam filmleri için yapımcı ve yönetmenlerin kafalarında birer ampul yakmış olmalı. "Dramatik öyküsü olan" birini bulacaksın, reklam filminde oynatacaksın, sonra haberi patlatıp, kampanyanın etkisini ikiye, üçe katlayacaksın... Neden olmasın? Hazır söz reklam sektöründeki taktiklerden açılmışken, "ilginç bir manevradan" daha söz edeyim. Malum, Turkcell haftalardır "Bas Konuş" sistemini tanıtan bir kampanya yürütüyordu. Haluk Bilginer, Gülse Birsel ve Reggea Oktay'dan kurulu "Cell"giller, Kadir Çöpdemir ve saz arkadaşlarıyla birlikte ekranları şenlendiriyordu. Bu tanıtım kampanyası Turkcell'e binlerce dolara mal olmuştu. Ama sonra ne oldu? Avea, 30 saniyelik bir reklam filmiyle "Siz daha test yapın, biz uygulamayı başlattık bile" deyip, Turkcell kampanyasının kaymağını mideye indiriverdi! Reklam sektörü ucu bucağı olmayan bir satranç tahtasına benziyor. Kazanmak için kurnaz olmak, birkaç hamle ötesini görebilmek gerekiyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Oyuncular reyting profesörü oldu   / 07-11-2004
 Nerede kaldı bu ak sakallı dede?   / 06-11-2004
 Spor programcıları var mısınız İddaa'ya?   / 05-11-2004
 Seçim gecesinde neler oldu?   / 04-11-2004
 Milletçe "ilişki gurusu"olduk!   / 03-11-2004
 Tanıma özürlüler ekranı kapladı!   / 02-11-2004
 A/B'ye girmek aslında o kadar kolay ki!   / 01-11-2004
 Bu yıldız "sezaryenle" doğacak!   / 31-10-2004
 Çekirdek aile TV'nin tehdidinde   / 30-10-2004
 Ne olursun affet bizi Ata'm!   / 29-10-2004
ATİLLA DORSAY
TRT adına özür dilerim
İkinci kanal açıldığından beri,...
YÜKSEL AYTUĞ
Reklamı "duble" yapmanın yolları
Kent şekerleme...
Biri ağlattı diğeri paylandı
Biri ağlattı diğeri paylandı
Anadolu Ateşi'nde bu hafta 'Kışlalar Doldu Bugün' uzun havasıyla jüri...
Anadolu insanı tiyatroya kucak açtı
Anadolu insanı tiyatroya kucak açtı
İstanbul'da yeterli sahne ve seyirci bulamayan ünlü tiyatrocular,...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.