|
|
|
|
Köprüde KARAYOLLARI tuzağı!
Üç yıl önce Karayolları 17'nci Bölge Müdürlüğü Boğaz Köprüsü'nde gişeler için yol kaydırdı ancak uygulama başarısız oldu. Hatasını düzeltmeyen Karayolları'nın 90 derecelik kavisi kazalara yol açıyor.
Boğaziçi Köprüsü'nden Anadolu Yakası'na geçişi rahatlatmak için 2000 yılında gişe için ayrılan üç şerit unutulunca 3 yılda 396 kaza meydana geldi. Eski haline getirilmeyen yol nedeniyle oluşan kaza bilançosu trilyonlarla ifade edilirken bu kazalarda 18 kişi de yaralandı. Anadolu Yakası'na geçişteki 3 paralı gişeden biri, 1 yıl önce OGS'ye çevrildi ve solda kalan iki gişe atıl durumda bırakıldı. Fakat bu atıl gişeler Anadolu'dan Avrupa'ya geçişte hatalı kavis oluşmasına neden oldu.
AMAÇ AKIŞI HIZLANDIRMAKTI Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü, trafik akışını hızlandırmak amacıyla köprüde OGS sistemini kullanılmaya başladı. 2000 yılı Aralık ayında Anadolu Yakası'ndan Avrupa Yakası'na geçişte üç şerit iptal edilerek gişelerin bulunduğu çıkışa ilave edildi. Ancak, Anadolu Yakası'dan Avrupa Yakası'na geçişte doksan derecelik bir kavis meydana geldi. Uygulamanın başlamasına rağmen köprüye girişte hiç bir uyarı levhası konulmayınca da bu bölgede yüzlerce kaza olmaya başladı.Boğaz Köprüsü'nde bir süre görev yapan ve yoldaki hatayı gören trafik Polisi Mustafa Ziya Peksak, durumu amirlerine bildirdi. Ancak hemen hergün bir kazaya şahit olan Peksak, Trafik Şube Müdürlüğü aracılığıyla ya da şahsi olarak yaptığı başvuruları sonuçsuz kalınca bu kez Karayolları Bölge Müdürlüğü yetkilileri hakkında görevi ihmal ve görevi kötüye kullanma iddiasıyla suç duyurusunda bulundu. Karayolları 17. Bölge Müdürü Yakup Dost konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada "Gişelerin kaldırılıp kuzey yola eklenmesi için oraya bir destekleyici ayak yapılması gerekiyor. Bunun için halen statik araştırmalar yapıyoruz. Prosedür tamamlandıktan sonra açılacak" diye konuştu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|