|
|
|
|
|
|
Hedeflerini büyüten BMW orta direğe de hitap edecek
BMW, genç ve orta sınıfı müşterileri arasına katmak için hatchback, sedan ve minivan modeller geliştiriyor. Şirket 2008 yılında 1.4 milyon araç satmayı hedefliyor.
BMW denilince bir çoğumuzun aklına lüks ve spor otomobiller gelir. Gerçekten de BMW yıllardır lüks ve pahallı modelleriyle tanınıyor. Dünyanın 14'üncü büyük otomobil şirketi olan BMW, artık gençleri ve orta sınıf BMW hayranlarını da müşterisi yapmak istiyor. Fortune Dergisi'nin haberine göre firma hatchback, sedan ve minivan gibi modeller de üreteceğini açıklamış. BMW Başkanı Helmut Panke, bu modellerin de BMW mührü taşıyan, gerçek BMW'ler olacağını söylüyor. BMW yeni üretimine başlayacağı minivan'ları 2014'te satışa sunacak. Başkan Helmut Panke'nin 'fonksiyonel mekan konsepti' adını kullanmayı tercih etttiği bu minivanlar BMW'nin pahalı özel üretimden, tam bir otomobil üreticisine dönüşme planının sadece bir öğesi. BMW; ayrıca sedan, roadster, vagon ve SUV da üretmeyi hedefliyor. Mini ve Rolls-Royce'un da içinde bulunduğu 2003 yılında 1.1 milyon otomobil satışını, 2008 yılında 1.4 milyona yükseltmeyi hedefleyen BMW; bunun için yeni modelleri ile yabancı olduğu düşük gelirliler pazarına gireceğini açıkladı. Büyümenin yeni pazarlara yeni ürünlerle girmek olduğunu bilen Panke'nin en büyük problemi üreteceği yeni, düşük fiyatlı modellerle BMW'nin karizmatik kimliğini korumak.
Karizma satın alınmaz BMW'nin çoğu müşterisi için bir BMW almak yarı özel bir kulübe üye olmak gibi. Global Insight analizcisi Rebecca Lindland'a göre BMW en karizmatik marka ve karizma satın alamayacağınız bir şey. İnsanlar yeni bir sey almaktansa ikinci el bir BMW'yi tercih ederler ve bir kere kullandıktan sonra vazgeçemezler. BMW'nin bu yüksek prestiji onu sektöründe kâr marjı en yüksek olan şirket ünvanının sahibi yapıyor. BMW yetkililleri; yeni modellerinin satışa sunulmasından sonra, imajlarının tehlikeye gireceğinin ve müşterilerinin bundan hoşnut olmayacağının farkında olduklarını dile getirdi. BMW yeni hedefi olan düşük gelirliler pazarına 1 Serisi ile girecek. BMW'nin Baş Tasarımcısı Chris Bangle, piyasaya yeni sunulan 1 Serisi'nin 3 Serisi ile karıştırılabileceğini, ancak her açıdan birbirlerinden farklı olduklarını söyledi. Taban fiyatı 25 bin 300 dolar olan 1 Serisi, BMW'nin en düşük fiyatlı sedanından 5 bin dolar daha az.
|
|
|
|
|
|
|
|
|