ABD'de uydu savaşı başladı
ABD'li dev üreticiler uydu yayını yapan radyo şirketleri ile işbirliği yaparak, rekabette bir adım öne çıkmak istiyor. GM, 57 modelinde bu sisteme geçti bile.
*** ABD'de uydu radyosu moda
ABD'li dev otomobil üreticileri tüm modellerinde uydu radyosu hizmeti vermeyi hedefliyor. Ford Motor, daha çok modelinde uydu radyosu servisini sunmak ve montajını kendi tesislerinde yapmak için ilk adımı attı bile. Uydu radyoculuğunda lider olan 2.5 milyon aboneli XM'den sonra, hızla büyüyen Sirius Uydu Radyosu ile Ford, 2006'da yayına başlamak üzere 5 yıllık anlaşma imzaladı. Ulusal futbol ve hokey liglerinin de yayınlarını yapacak olan 600 bin aboneli Sirius, Ford ile gerçekleştirdiği anlaşma sonucunda 500 bin yeni üye bekliyor. Şu anda Ford'un dokuz modelinde mevcut olan Sirius uydu radyosu, yıl sonuna kadar bayilerin montajını yapabilecekleri dört modelde daha bulunacak. General Motors; XM uydu radyosunu 57, Chrysler ise Sirius uydu radyosunu 25 aracında sunuyor. Ford ise, 2007'de uydu radyolu modellerinin sayısını 20'ye yükseltmeyi hedefliyor. XM uydu radyoculukla 12 yıllık anlaşma yapan General Motors; Chevrolet, Pontiac, Buick, Cadillac ve Saturn modellerinde bulunan uydu radyosu sisteminin yıl sonunda toplam 2 milyon araçta kullanılacağını bildirdi. Her iki radyo da üyelerinden sadece reklam servisi ücreti alıyor.
|