kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Serdar Hotiç
Müşteri artık fiyatların artmayacağına ikna oldu
Sırada şapka, şal ve kürk var

Müşteri artık fiyatların artmayacağına ikna oldu

' Hotiç'in patronu Serdar Hotiç, indirim dönemindeki satışların yüzde 20 düştüğünü belirterek, "Müşteri fiyatların artmayacağına ikna oldu, sezonlar canlandı" dedi.

Mutluluk esasen iki koşula bağlıymış, birincisi ait olduğun yerde olmak, diğeri de ayakkabılarının sıkmaması... Ayakkabı sektörü, ayakkabı harcamaları ve kullanım alışkanlıkları konusunda Hotiç'in Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Hotiç ile sohbetimizden çıkan en ilginç sonuçlardan biri de, ayakkabı tüketimi artmadığı sürece rahatlığın hep tasarımın önünde olacağı idi. Yani yıllık ayakkabı tüketiminin kişi başına 1.5 çift olduğu bir ülkede siz "tasarım" diye bir derde düşebilir misiniz? İşte Hotiç de bundan dertli, "Biz neler tasarlıyoruz bir görseniz, ama satış kaygısı olmasa..." dedi ve devam etti: "Avrupa ortalama ayakkabı tüketimi 8'dir. Bizde ise yılda 1-2 ayakkabı alacak bir kadın, gidip de yeşile, turuncuya ya da çok farklı bir tasarıma bakmaz." Türkiye'nin İtalya'dan sonra üretim kapasitesi en büyük ikinci ülke olduğunu söyleyen Hotiç'e göre ayakkabıda tasarım kaygısı, kadınların yılda 3-5 ayakkabı alabildiği dönemde daha da gelişecek.

FİYATLAR ŞİŞİRİLİYORDU
* Enflasyon düşüyor, bu ortamda müşteri davranışları nasıl değişiyor?
Müşteri, fiyatların eskisi gibi artmayacağına ikna oldu. Bu, sezon hareketlerinden anlaşılıyor. Örneğin indirim dönemindeki satışlar eskisi kadar hareketli değil. Sezondaki satışlar daha canlı. İndirimde satışlar en az yüzde 20 oranında düştü. Bu aslında iyi bir şey. Eskiden fiyatlar enflasyon yüzünden fazla şişiriliyordu. Üretici, 'nasılsa enflasyon var, fiyatın üzerine bir yüzde 5 de ben koyayım' diyordu. Sonra da sezon sonunda abuk sabuk indirimler olurdu. Bu da firmaların güvenilirliğini zedeliyordu. Çok büyük markalar bile kriz döneminde abartılı indirimler yapmak zorunda kaldılar. Şimdi enflasyon düşünce insanların böyle uçma şansı kalmadı. Şimdi herkes geçen yıl ile aynı fiyata mal satmaya başladı. Biz de geçen kış sezonuyla bu yılı aynı fiyatlarla açtık.

* İhracatınız ne kadar?
Hollanda, Almanya ve İsviçre'ye kendi markamızla ihracat yapıyorduk. Ama bu yıl ihracattan vazgeçtik. Bunun birkaç nedeni var. Çünkü üretim kapasitemiz artık ancak kendi mağazalarımıza yetiyor. Bir tek ABD'ye ihracat yaptık. Oraya Asila Bragan markasıyla üretim yapıyoruz. ABD'lilerin kendi tasarımcılarıyla çalıştık bu marka için. İlk anlaşmada 2 bin çift yapıp gönderdik, 70 mağazalık bir departman store'da Prada gibi markalarla aynı reyonda satılacak. Ayakkabılarımız 400, çizmelerimiz 1.000 dolardan satılacak. Ülke imajımız iyi olsa Hotiç olarak da olurduk o raflarda. Biz bunu bir yatırım olarak görüyoruz, ekonomik olarak bir avantajı yok. Son bir yılda bütün makine parkımızı geliştirdik. Son bir ay içinde 500 bin Euro'luk yeni yatırım yaptık. Bütün amacımız ayakkabıda üretim kalitesini artırmak. Biz İtalyanlar'ın birinci kalite ayakkabısını yapabilmeyi hedefledik. Orta vadede de Almanya, Hollanda ve İsviçre'de mağaza açacağız.

* Yeni markalarınız olacak mı?
Yaya diye yeni bir marka yarattık. Daha rekabete dayalı ve yürümeyi teşvik eden, daha ekonomik bir marka. İlk mağazayı Caddebostan'da açtık. İki yıl içinde 15 mağaza düşünüyoruz. Şu anda Yaya markasında ayakkabılar 50- 90 milyon, botlar da 90-200 milyon lira arasında satılıyor. Bu markayı Ege ve İç Anadolu Bölgesi'ndeki üreticilere ürettiriyoruz. Bu, daha ekonomik olma şansı veriyor, onlar da desteklenmiş oluyor.

ESEN EVRAN

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Emlak alan yabancıya 'vergini kaçır' diyoruz!
 TRT ile EPDK'nın 250 trilyon kavgası
 On beş kasabadan patron da çıkıyor iş de
 İtalyanlar, Gaziantep'te sanayi bölgesi kuracak
 Yerli ortak almadan Kayseri'ye girilmez
 'Yabancılar Türkiye için çok iştahlı'
 Stoklar birikti, oto fiyatı düştü
 Bakkal Amca küçüldü
 Otopark sorununa SMS çözümü
 Tarımsal desteklemeye 3.5 katrilyon lira ayrıldı
 Anadolu'da 'AB fonlarını nasıl kaparız' eğitimi
 Bor yatırımı yeniden başlıyor
 Banka kartını kullan kampanyası başlıyor
 Dikkat! Patronlar sizi cepten izliyor
 Çinli şirket, staj için dilendiriyor
 AB adaylarını büyümede geçtik
 Trilyonluk iplik fabrikası yandı
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Riskler dışarıdan avantajlar içeriden
Hükümet dün gece...
OKAN MÜDERRİSOĞLU
2005'te hedef yatırıma kaynak ve vergi indirimi...
GÜNTAY ŞİMŞEK
ABD'de güvenlik Türkiye'de işkence
(Los Angeles)...
Bin kişiyle arabalı vapurda iftar açtım
Mercimek çorbasının üzerine, etli ve nohutlu pilavı tadıyorum.
Tetikçiden tehdit: Av mevsimi kapanmadı
İzmir'in 'Sinemacılar Kralı' Yavuz Çamlıca ve kardeşi Bülent...
Yargıtay Başkanı davacı
Yargıtay Başkanı davacı
Yargıtay'ın akladığı Özkaya, İçişleri Bakanlığı'na tazminat davası...
Adamın hayatını kurtardım
Adamın hayatını kurtardım
Görevini kötüye kullandığı gerekçesiyle İstanbul Üniversitesi...
IMKB
E: 22,477 D:% 0.71
DOLAR
S: 1,488,000 D:% -0.27
EURO
S: 1,851,000 D:% 0.27
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.