Sokağınızdaki bakkalın Türkiye'de kalan 122 bin 788 bakkaldan biri olduğunu biliyor musunuz? Son bir yılda 1502 bakkal kepenk indirdi. Marketlerin sayısı ise 660 arttı.
Bakkal Amca küçüldü
Türkiye'de son bir yılda market, büfe, eczane, süper ve hipermarket sayısı artarken, bakkalların sayısında bin 500 adetlik düşüş yaşandı.
Türkiye'de ağustos ayı itibariyle son bir yıllık dönemde, gıda, temizlik ve kişisel bakım ürünlerinden oluşan "hızlı tüketim malları'' satışları miktar olarak ortalama yüzde 14 artarken, firmaların reel satış cirolarındaki artış yüzde 8.2'de kaldı. AcNielsen'in Eylül 2003-Ağustos 2004 dönemini kapsayan son bir yıllık dönemde hızlı tüketim malları pazarındaki gelişmelere ilişkin piyasa araştırması verilerine göre, geçen yıl 190 bin 277 adet olan Türkiye'deki hızlı tüketim mallarının satış noktalarının sayısı, bu yıl ağustos ayı sonu itibariyle 192 bin 481'e çıktı. Bu dönemde, hiper, zincir ve süper marketlerin sayısı toplam 565 adet artarken, bunun 415'i 400 metrekareden küçük süpermarketlerin sayısındaki artıştan kaynaklandı. 50-100 metrekarelik marketlerin sayısı 660 adet artarken, bakkalların sayısında bin 502 adetlik azalma kaydedildi. Geçen yıl Eylül ayından bu yılın Ağustos sonuna kadar olan son bir yıllık dönemde, Türkiye'de, sigara hariç, hızlı tüketim mallarının satış değeri reel olarak yüzde 8.2 artarken, bu artış gıda ürünlerinde yüzde 10'a ulaştı. Araştırma ayrıca pazarda miktar olarak satışların önemli oranda artmasına karşın, fiyatlardaki artışın yüzde 10'un altında kaldığını, kişisel bakım ürünlerinde ise fiyatların gerilediğini ortaya koydu. BİR TEK BAKKALLAR AZALDI ..........................2003....2004 Hiper-süpermarket 4.242... 4.807 Orta market....... 14.537... 15.197 Bakkal............. 124.283... 122.781 Büfe............... 12.197..... 12.450 Kuruyemişçi...... 11.476..... 11.971 Eczane............ 20.324..... 22.087