|
|
|
|
|
|
Analitik düşünmeyi öğreten spor
Özellikle İskandinav ülkelerinde müfredatlara giren ve ders olarak okutulan 'orienteering' harita okuyarak yön bulma sporu, Türkiye'de de giderek yaygınlaşıyor.
Yurtdışında özellikle İskandinav ülkelerinde okullarda uygulamalı ders olarak öğretilen orienteering yani 'harita okuyarak yön bulma sporu' ülkemizde de giderek yaygınlaşıyor. "Macera Akademisi" adlı doğa sporları kursunun eğitmenleri Tatiana Kalenderoğlu ve Caner Odabaşoğlu tarfından verilen orienteering derslerine katılan minikler hem spor yapıyor hem de analitik düşünüp çözüm üretme yeteneklerini geliştiriyor.
ZİHİNSEL BECERİ ÖNEMLİ Macera Akademisi'nin kurucularından ve eğitmenlerinden Caner Odabaşoğlu, orienteering sporunda zihinsel becerilerin, fiziksel kapasiteden daha önemli olduğunu belirterek orienteering hakkında "Analitik düşünme, problem çözme, konsantrasyon becerisi ve pozitif düşünebilmek güçlü bacaklardan daha değerli. Bu yüzden çok daha adil, yaşlandıkça performansınızın artığı bir spor" diyor. İstanbul'da Özel Alev İlköğretim Okulu ve İTÜ Dr. Natuk Birkan Okulları'nda da öğrencilere kurs verdiklerini ifade eden Odabaşoğlu, yakın yaş guruplarındaki çocukların oluşturduğu 10-15 kişilik gruplarla çalıştıklarını belirtiyor. Okullarda yarım dönem, tam dönem veya bütün yıl devam eden eğitimler verdiklerini ifade eden Odabaşoğlu, orienteering yapan çocukların coğrafya, analitik algılama, problem çözme, plan yapma, ani karar verme, pozitif düşünce zinciri kurmak ve kendine güven alanlarında geliştiklerini vurguluyor.
BECERİLERİ GELİŞİYOR Öğrencilerle haftada bir saat çalıştıklarını, eğitimi Tatiana Kalenderoğlu ile birlikte üstlendiklerini aktaran Odabaşoğlu, çocukların orienteering yaptığı parkurun, büyüklerin parkurundan farklı olduğunu da kaydediyor. Çocuklar için hazırlanan parkurlarının en temel özelliği fiziksel engebe, diken ve kaybolma riskinin olmaması. Özellikle orman çalışmalarında acil durumlarda yardım çağırabilmeleri için çocuklara düdük verdiklerini söyleyen Odabaşoğlu, miniklerin eğitimler sırasında kendi becerilerini ve sınırlarını öğrenip, kendi risklerini analiz etmeyi başardıklarını ve bu sayede esas güvenliği kendilerinin sağladığını ifade ediyor.
Elif KARADENİZLİ - Nevruz TOROL / MERKEZ
|
|
|
|
|
|
|
|
|