|
|
270 dakika konuş 99 milyon lira öde
Turkcell'in Procell adını taşıyan tarife paketini kullandığım için gereksiz bir fatura ödemek zorunda kaldığımı ve aynı operatörün Bizbize paketini kullanmam durumunda, yıllık 600 milyon lira tasarruf sağlayabileceğimi dün yazmıştım. Amacım kendime ait en doğru tercihi yapmak. Nasıl bir abone olduğumu (artık) biliyorum. Alışkanlıklarımı da biliyorum. Bunlar değişmeden operatörümü değiştirsem ciddi bir avantaj sağlayabilir miydim? Telsim'in teklifine bakalım: Dediler ki: "Bizim, sizin gibi yüksek kullanıcı profiline uygun bir paketimiz var. Her ay size 270 dakika kullanım hakkı veriyoruz. Bunun karşılığında Özel İşlem Vergisi ve KDV dahil sadece 99 milyon lira sabit ücret alıyoruz. Buna Telsim Ceppaket 270 diyoruz. Eğer 'ben 180 dakikayı geçmem' diyorsanız, o zaman Ceppaket 180 paketini kullanın, vergiler dahil 69 milyon lira sabit ücret ödeyin. Tarifeyi bir yıl garanti ediyoruz. Size tanınan dakika hakkınızın kullanılmayan bölümünü bir ay sonraya bedelsiz aktarıyoruz. Kullanım süresini aşan her dakika için 366 bin lira alıyoruz. Bir yılın sonunda tarife fiyatını ise enflasyon oranı kadar artırıyoruz. Eğer bizden 180 dakikalık paketi almış olsaydınız, Ağustos faturanız 130 milyon lira değil, sadece 85 milyon lira olacaktı." Hım. Fena değil... Geçen ay sadece 236 dakika kullanıma 130 milyon lira ödemiştim. Şimdi "270 dakika konuş, 99 milyon lira öde. Telefonlarının hangi operatörde veya sabit hatta sonlandığı önemli değil" diyorlar. Cepaile ve ceppartner gibi tarifelerden yararlanmak için alışkanlıklarımın değişmesi gerekiyor ki, bu bana uygun değil. Gerek Avea gerekse Telsim bu tip paketlere çok ağırlık veriyor. Çünkü bu paketleri kullanmak çok avantajlı. Ama en önemli şartı, en çok konuştuğunuz kişilerin de aynı operatörü kullanması. Bu kadar çok tarife kafa karıştırmıyor mu? Telsim'den gelen yanıt şöyle: "Biliyorsunuz, Türkiye'de çoklu tarife paketlerini ilk lanse eden GSM operatörü biziz. Tarifeler farklı kullanım alışkanlıklarına göre çeşitleniyor. Tarife seçiminde en önemli kriter, abonenin arama miktarı ve aramalarının hangi şebekeye doğru olduğudur." Teşekkür ederek, Telsim'den ayrılıyorum. Elbette operatörler arasındaki farkları da birlikte analiz ettik. Onları da sizinle bir sonraki yazımda paylaşacağım.
YARIN: Avea'nın durumu...
|