|
|
|
|
|
|
İşte Sonuç Bildirgesi
* Kamu kurum ve kuruluşları ile çeşitli meslek gruplarının belirlenen hedef doğrultusunda etkin işbirliği ve koordinasyonu sağlanmalıdır.
* Merkezi düzeyde afet yönetimi oluşturulmalı "Afet yönetimi stratejik planı" hazırlanmalıdır.
* Mevcut mevzuat, depreme hazırlanmayı ve riskleri azaltmayı öngören "tehlike" ve "risk" kavramlarını içeren bir anlayışla yeniden ele alınmalıdır.
* Mahalli idarelerle ilgili kanunlarda "risk yönetimi" kavramı yer almalıdır.
* İmar Kanunu'nda mikro bölgeleme kentsel risk sektörleri, sakınım planı ve yeni imar araçları yer almalıdır. İmar Kanunu şehircilik konularını kapsar şekilde yeniden düzenlenmeli.
* Afet Kanunu, afet bilgi sistemi, tehlike haritaları kentsel riskler deprem sigortası gibi konular gözönünde tutularak yeniden hazırlanmalı
* Yeni yapılarda temel-zemin etüdleri için rapor formatları hazırlanmalı.
* İmar sistemine katkı sağlayan mevzuat içinde yer alan kat mülkiyeti sigorta finansman konularıyla ilgili kanunlarda değişiklik yapılmalı.
* Deprem tehlikesine karşı binaların türleri ile yapı stokları kayıtları incelenmeli, gelişmiş ülkelerde bu tür inceleme için kullanılan kademeli değerlendirme yöntemleri kullanılmalıdır.
* Kademeli değerlendirme sonrası, binaların tehlike sıralamaları çıkarılarak, iyileştirme programları uygulanmalıdır.
* Kamu yöneticileri için risk belirleme, zarar azaltma, müdahale ve iyileştirme konularında hizmet içi eğitim verilmelidir.
* Ülke çapında depremlerin izlenmesi, kaydedilmesi, değerlendirilmesi ve arşivlenmesi için Ulusal Sismik Ağ Sistemi adı altında değerlendirilmelidir. Diri Fay Veri Tabanı işler hale getirilmeli.
|
|
|
|
|
|
|
|
|