|
|
|
|
Kamerasız sinema eğitimi alıyoruz
Kazandıkları bursla Almanya'da sinema eğitimi alan öğrenciler, Türkiye ile Avrupa'daki sinema eğitimini karşılaştırdı: "Alman öğrenciler Porsche reklamı çekiyor. Biz kamerayı zor görüyoruz".
Metro Group'un düzenlediği Kısa Film Yarışması'nda derece alarak Almanya'nın Baden Württemberg Film Akademisi'nde iki yıl eğitim gören Cüneyt Karamehmetoğlu ve Turgay Yavuz, Avrupa ile Türkiye'deki sinema eğitimi arasında ciddi farklar olduğuna dikkat çekiyor. Yurtdışında eğitim gördükleri süre içinde, Avrupa'nın sinema başarısının arkasında yatan unsurları inceleme şansı yakaladıklarını anlatan Cüneyt Karamehmetoğlu, Avrupa'da öğrencilere bol imkan sunulduğunun altını çiziyor. Karamehmetoğlu Almanya'da sinema öğrencilerinin Porsche, Audi, McDonald's gibi şirketlerin reklamlarını yönettiğini belirterek şöyle devam ediyor: "Okula reklam teklifleri geliyor ve okul A'dan Z'ye reklamın her şeyini öğrencilere devrediyor. O öğrenciler projeleri için okuldan 8-10 bin Euro para alıyor. Bizim burada çektiğimiz en yüksek bütçeli film ise 400 milyon lira." Yurtdışında kısa film anlayışına şahit olduklarını dile getiren Turgay Yavuz ise "Avrupa'da kısa film bir sektör haline gelmiş. Sadece kısa film çeken yönetmenler var. Türkiye'de de böyle yönetmenler var ama çoğu sektörün başka dallarıyla uğraşarak hayatlarını sürdürebiliyor" diyor. Türkiye'deki eğitim eksikliğine değinen Yavuz şunları ekliyor: "Ülkemizde sinema eğitimi üniversiteler haricinde birkaç akademi ve vakfın sunduğu workshop çalışmalarıyla veriliyor. Ders seçme imkanı yok. Yurtdışında ise öğrenci yetenekli olduğu dalda eğitim alıyor."
|
|
|
|
|
|
|
|
|