|
|
|
|
|
Türkler, 'en yeni ve en iyi' teknolojiyi istiyor
|
|
Opel Türkiye Genel Müdürü Peter Fahrni, Türk tüketicilerin Avrupalılar'dan daha fazla donanıma sahip aracı tercih ettiğini belirtiyor. Fahrni, "Onlar her zaman en iyiyi istiyor" diyor.
*** Türkler full'ün full'ü model tercih ediyor
Opel Türkiye Genel Müdürü Peter Fahrni, Türkler'in Avrupa'ya göre daha donanımlı araçları tercih ettiklerini söylüyor Fahrni hayat standardının artmasıyla birlikte tüketicilerin farklı segmentlere yöneleceğini belirtiyor.
Otomotiv sektöründe yöneticilik yapan yabancılar, sık sık çalkantıların yaşandığı Türkiye'de çalışmaktan memnunlardır. Neden' sorumuza ise genelde, "Türkiye'de her yeni gün farklı şeyler oluyor. Büyük tecrübe kazanıyoruz ve sıkılmaya vaktimiz olmuyor cevabını" alıyoruz. Tabii olaylara bize göre daha objektif bakabilmeleri ve ilginç tespitleri de onların farklı yanları. İşte size bir yabancı yöneticinin ağzından ilginç bir tespit: "Avrupa'ya kıyasla birçok model Türkiye'de daha zengin donanımlı olarak satılıyor." Bu görüşler Opel Türkiye Genel Müdürü Peter Fahrni'ye ait. Fahrni, Türk tüketicilerin otomobillerde "en iyi, en yeni" teknolojiyi tercih ettiğini söylüyor. Önümüzdeki dönemde ise Fahrni'ye göre sedan modeller kadar hatchback'ler de popüler olacak. Peter Fahrni ile otomotiv sektörünü ve Opel'in hedeflerini konuştuk.
Hedef değişmedi * Otomotiv pazarı daralmaya başladı. Bu yılki hedeflerde bir değişiklik yapacak mısınız ? Genel olarak, Türkiye pazarını uzun dönemde çok umut verici, büyük potansiyeli olan bir pazar olarak görüyoruz. Geçen on iki ayda, çok güçlü bir konuma ulaştı. Şu anda pazar rekor seviyede olmasa bile, satışların genel olarak güçlü oluşundan memnunuz. Hedeflerimiz aynı kaldı.
* Opel'in bu yılki pazar payı ne olacak? Toplam pazar hacminin 650-700 bin adet seviyesinde olmasını bekliyoruz. Başlıca hedefimiz, Opel, Saab ve Chevrolet markalarımızla müşterilerimize güçlü bir binek otomobiller serisi sunmaya devam etmek. Yeni Vivaro, Movano, Combo ve Corsa Van modellerimizle ticari araçta işimizi daha da genişletmek. Genel olarak, üç ayrı markamız ve ticari araç programımız ile pazar payı kazanacağız, ancak henüz belli bir hedef rakam belirlemedik.
Geçiş dönemi şart * Otomobil ithalatının artması üzerine, hükümetin yeni bir vergi üzerinde çalıştığı konuşuluyor. Avrupa Birliği yolunda ilerleyen Türkiye'de vergileri nasıl yorumluyorsunuz ? Sektördeki güçlü büyümenin ekonomi için birçok yararları olduğunu düşünüyoruz. Otomotiv politikalarının doğru, kalıcı, işbirliği ile alınan isabetli kararlar ile saptanması gerekmektedir. Ancak yeni bir uygulama yürürlüğe girmeden önce bir geçiş döneminin olması önemli. Bütün bunların ötesinde, otomotiv sektörü ile ilgili tüm kuruluşlar tarafından bazı belli standartlar oluşturulmalı.
* AB'den tarih alırsak, otomotiv sektörü nasıl etkilenir ? Başlangıçta bir takım radikal değişiklikler yaşayacağımızı tahmin etmiyorum. Ancak belli bir dönem sonra birçok bakımdan AB kriterlerine adaptasyon süreçleri görmeye başlayacağız.
* Türkiye'nin dünya otomotiv sektöründeki yerini nasıl yorumluyorsunuz ? Avrupalı ve Türk tüketicilerin beklentilerinin büyük ölçüde örtüştüğünü görüyoruz. Çünkü Avrupa'da da Türkiye'de de ev sahibi olduktan sonra en büyük yatırım aracı otomobil ve beklentiler çok yüksek. Türkiye, gelişen bir pazar olmasına rağmen tüketici en iyi olanı talep ediyor, hep en iyiyi istiyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|