2005yılında Çin tehditi ile karşı karşıya kalacak olan tekstil ve konfeksiyon sektörü kendi içinde mücadele için değişik yöntemler buluyor. Bunlardan birisi de halen ihracat yaptıkları şirketlere Çin gerçeğini kamera ile göstermek. Edinilen bilgiye göre bazı şirketler kendi aralarına ekipler oluşturarak Çin'e gönderiyorlar. Çin'deki tekstil ve konfeksiyon üretim aşamaları, işçilik kameralara kaydediliyor. Ardından da Avrupa ülkelerine "işte bu şartlar altında, böyle üretim yapılıyor" denilerek, Çin'deki işçilik ve kalite sorunları partnerlere iletiliyor. Türkiye'de 15-20 dolara maliyetle yapılan bir ürüne Çin'in 5 dolar gibi rakamlarla fiyat vermesinin altında ucuz işçilik yatıyor. Sektörü rahatlayan en önemli unsur ise Çin'in özellikle konfeksiyonda yeteri kadar kalifiye olmaması ve Türkiye'nin coğrafi konumu. Türk tekstil ve konfeksiyon sektörünün kalitesini giderek arttırdığını belirten yetkililer, Avrupa'nın aynı standarları Çin'de bulmasının zor olduğunun altını çiziyor.