|
|
Ya dağ fare doğurursa
Hyundai ve Hyundai bayileri, TED (Türkiye Eğitim Derneği) ile yeni bir eğitim projesini hayata geçirmeye hazırlanıyorlar: "Hyundai Meşaleleri". Umarız başarılı olurlar. Çünkü otomotiv sadece kâr etmek amacıyla yaşayamaz; 'iyi vatandaş' olduğunu kanıtlamaları, kalıcı bir itibarın sağlanmasına ciddi katma değer getirir. Bizim görevimiz bu tür çalışmaların istenen algıyı yaratabilmesi için dikkat etmeleri gereken kritik başarı faktörlerini (KBF) tartışmak. Gördüğümüz üç KBF var: Bir: Kurumların sosyal sorumluluk alanında yürüttüğü çalışmaların, o kurumun kültürüne, değerlerine ve kimliğine uygun olması gerekiyor. Bu, burada başarılmış gibi. Hyundai'nin yanına aldığı STK Türkiye'nin en saygın ve etkili eğitim kurumlarından derneklerinden biri. Kaldı ki, Milli Eğitim Bakanlığı da var işin içinde. İki: Sürekli vurguladığımız 3 C kuralı. Yani Creativity, consistency, continuinty yaratıcılık, tutarlılık, süreklilik. İkinci C kesin yakalanmış, birinci C'de şüphelerim giderek azalıyor. Üçüncü C ise bu işlerde en sorunlu alandır. Bir iki duyurum yapıp kenara çekiliverirler genellikle. O zaman her şeye yazık olur. Üç: Algılama hedefi ile iletişim performansı uyum içinde olmalı. Projede maddi durumu yerinde olmayan 52 öğrenciye 3 yıl boyunca TED bünyesinde tam eğitim bursu verilecekmiş. Projeyi 20 Ağustos'ta düzenleyecekleri basın toplantısı ile de duyuracaklarmış. Bu projeye Milli Eğitim Bakanlığı'nın da (MEB) desteği var... Koskoca Hyundai ile koskoca MEB'e 52 öğrenciyi desteklemek mi yakışır. TED herhalde ücret almayacak. Geriye ne kadarlık bir destek kalıyor ki? 5-10 arkadaş bir araya gelse herkesin sağlayacağı bir destekmiş gözüküyor ilk bakışta... Bu sadece bir davetiyeden çıkarılmış görüş. Eğer yanılıyorsak, haftaya düzeltiriz. Ama görünen o ki, her an dağ fare doğurabilir...
|