|
|
Ellerine sağlık Balçiçek Pamir
Geçen hafta Pazar Aktüel'de arkadaşımız Balçiçek Pamir kaleminden kan damlatmış. PR konusundaki kirliliği yazmış. Yerden göğe kadar haklı. PR'cılarda mesleki durum kontrol dışında. Mühendisler, doktorlar, mimarlar, avukatlar gibi değiller. İzine falan gerek yok. Bastır kartviziti. Git müşterilere. "Verin bize para, medyada haberinizi çıkartalım"... Strateji falan hak getire. Haber değeri yaratacak plan, uygulama yok. Uluslararası ICCO hizmet standartları da neymiş? Amerika'da basın, haberlerinin %70'ini PR ajanslarından alıyormuş. Türkiye'de de durum bundan aşağı değildir. Pamir de teslim ediyor zaten: "Türkiye'de halkla ilişkiler işini titizlikle yürüten çok büyük isimler var" diyor. Ama yine de işin cılkını çıkaran PR firmalarının sayısı azımsanacak gibi değil. Bu durumun sorumlusu biraz da PR hizmeti alan kuruluşlardır. Aslında yapacakları çok basit. Üç dört ayda bir, iki üç gazetenin ekonomi servisini arayacaklar. "Bizim PR şirketinin yaklaşımı nasıl?" diye soracaklar. O zaman da görecekler itibarları iki paralık ediliyor mu, edilmiyor mu? Oysa bazı müşteriler işi iyice abartabiliyor... Bırakın incir çekirdeğini doldurmayacak haberlerinin yayınlanmasını istemelerini; şöyle sapık talepler bile getirilebiliyor: "Bizimle ilgili olumsuz haber çıkma ihtimali var. Engelleyin!". Yazıyı okumamış olanlar, Sabah'ın süper web sitesinden ulaşabilirler.
|