|
|
Korçan'a Karaçam-Babaoğlu işbirliği ne getirdi?
Yurtdışına moda marka yaratarak açılma stratejisinden bahsetmişken, bir başka başarılı örnekten daha söz etmekte fayda var. Bu sütunlarda daha önce yazmıştım. 12 yıldır tasarım yapan Bahar Korçan, profesyonellik konusunda büyük bir adım atarak, bir dönemin ünlü bankacısı Burhan Karaçam ve Orta Anadolu Tekstil'in CEO'su Mehmet Ali Babaoğlu'yla birlikte 2BM isimli bir şirket kurmuştu. Peki o günden bugüne neler oldu? Şirketin genel müdürü Neşe Akça'dan öğrendiğime göre, Bahar Korçan markasıyla yurtdışına ihracat yapmak, önemli butik ve büyük mağazalara girmek için yabancı bir ajansla çalışmaya başlamışlar. Bahar Korçan imzalı kıyafetler şu anda ABD'de önemli cadde ve merkezlerde bulunan 40'a yakın butikte, Avrupa'da da 22 butikte satılıyor. Bu yıl 500 bin dolarlık ihracat hedefleniyor. Ama önümüzdeki yıllarda bunun katlanacağına inanıyorlar. Moda-marka yaratmak, tekstil ve konfeksiyon sektörünün önemli isimlerinin durmadan söz ettiği bir kavram. Ama görünen o ki, bu işi en başarılı götürenler arasında tasarımcılar liderliği kimseye kaptırmıyor.
|