|
|
Dev Mitsui Türk tasarımının peşinde!
Önceki akşam tasarımcı Arzu Kaprol'un Türkiye'de gerçekleştirdiği ilk defilesi biterken, misafirler arasında yer alan bir Japon podyuma doğru koşuyor. Amacı Kaprol'u, 'İnside İstanbul' konseptiyle sunduğu koleksiyondan ötürü kutlamak ve ona çiçek vermek. Kaprol'un podyumda arkasını dönüp yürüdüğü esnada koşarak ona yetişmeye çalışan Japon misafirin bu sempatik girişimi herkesin çok hoşuna gidiyor. Peki bu Japon kim? Daha önce bir kokteylde rastlayıp tanıştığım Japon misafir, 100 milyar doların üzerindeki cirosuyla Japonya'nın en büyük şirketlerinden biri olan Mitsui'nin Türkiye Temsilcisi Mr. Hattori. Toyota'nın da hissedarı olan Mitsui, dünyada 90'ın üzerinde ülkede demir çelik, iletişim, motorlu araçlar, elektronik, petro-kimya, enerji, tekstil, gıda, ulaşım ve perakendecilik alanlarında faaliyet gösteriyor. Bildiğim kadarıyla Mitsui, Dice Kayek markasının da Japon tüketicisiyle buluşmasına aracılık ediyor. Belli ki Türk tasarımcılarının çizgilerini beğeniyor ve şimdi de Arzu Kaprol'u mercek altına alıyor. Avrupa'da pek çok önemli konfeksiyon fuarında gerçekleştirdiği defilelerden sonra ilk kez İstanbul'da bir defile düzenleyen Arzu Kaprol, marka yaratmak konusunda ilginç bir yol izliyor. Biz gazeteciler, yurtdışında pek çok tanıtım ve uluslararası basın toplantılarına iştirak ederken; gönül, yabancı basın mensuplarının da Türkiye'deki önemli olayları izlemelerini arzu ediyor. Neyse ki sonunda bu da oluyor. Türkiye uluslararası kongre ve önemli toplantılara ev sahipliği yaptıkça, yabancı basın mensupları da İstanbul'a akın ediyor. Arzu Kaprol'un defilesinden bir gece önce buluştuğumuz gazeteciler İtalya'dan gelmişti. Vogue İtalya, D La Republica, Elle, MF Fashion ve Class isimli dergi ve gazeteleri temsilen Kaprol'un daveti üzerine İstanbul'a gelen gazetecilerden bir kısmının bu ülkeye ilk ziyaretiydi. Yani Arzu Kaprol, hem yabancı basın mensuplarını davet ediyor, hem de defileyi İstanbul'da yaparak, ülke tanıtımına katkı sağlıyor. Moda dünyasının ünlü isimlerinden Hanea Mori'nin de sahibi olan Mitsui şirketiyle flört ettiğini doğrulayan Arzu Kaprol, belli ki gözüne Japon pazarını kestirdi. Türkiye'de Arzu Kaprol markasının dışında, Boyner Grubu'na ait Network'ün kadın koleksiyonunu da tasarlıyor. Network kadın koleksiyonunun satışları geçen yıl yaklaşık yüzde 35 oranında artmış. Bu yaz sezonu da satışların yüzde 50 artması hedeflenmiş. Boyner Holding'in kurucusu Osman Boyner'i de sanırım o akşam ki sağanak yağmura rağmen bu defileye getiren işte bu başarı oldu. Öğrendiğime göre, Boyner, defile öncesi kulise giderek, Kaprol'u kutlamış.
|