Ağacı eğmek
Ağaç yaşken eğilir atasözü, eğitimin, terbiyenin küçük yaşlarda verileceğini anlatır. Galatasaraylılar bugün Fenerbahçeliler ile "En çok taraftar bizde" yarışına girebiliyorsa bunu 1990'lar boyunca ve 2000'lerin başındaki başarılara borçlu olduklarını bilmeliler. Yani bugünün gençlerinin kalbinde daha onlar çocukken bir yer edinmişti Galatasaray. Günümüzde sportif başarı elbetteki taraftar kazanmakta önemli. Ama kulüplerimizin kendi mağazalarında sattıkları öyle ürünler var ki, yeşil sahalardaki duraklama döneminde bile bu yolla taraftar kazanmaya devam edebilirisiniz. Dün Galatasaray Kulübü'nün resmi internet sitesine girdim. GS Store bölümünü tıkladım. Yaşken eğilen çocuklara yönelik ürünlere şöyle bir bakmak için "çocuk giyim" bölümünü seçtim. Bakın neler buldum: Çocuk triko karşılığında 8 ürün var. Üçünde "Bu ürün geçici bir süre temin edilememektedir" yazıyor. "Olabilir" diyerek devam ettim. SW-Shirt; iki ürün var, ikisinde de "Bu ürün geçici bir süre temin edilememektedir" yazısı.. Eşofman; iki ürün var, ikisinde de aynı yazı. T-Shirt; 7 ürün, 7'si de bulunabiliyor.. Hayret! Toplam 22 ürünün 12'si var; 10'u yok. Bebek bölümünde durum vahim ötesi.. Body; dörtte sıfır. Elbise ikide sıfır. Bluz ikide sıfır. Hastane çıkışı ikide sıfır. Eşofman 12'de sıfır. SW-shirt 20'de sıfır. Tulum sekizde iki ürün var. Kundak birde bir var. Bilmek yetmiyor "Diğer kulüplere de bir bakayım" dedim. Beşiktaş'ın çocuk ürünlerinin tamamı kulüp internet sitesindeki BJK Store linkinde temin edilebiliyordu. 36 bebek ürününün sadece dördü stoklarda bulunmuyordu. Fenerbahçe Kulübü'nün internet sitesindeki Fenerium linkine tıkladığınızda Türkiye'nin önemli market zincirlerinden birinin internet sitesine bağlanıyorsunuz. Orada da bazı ürünler yok ama gözardı edilebilecek boyutlarda. Galatasaray ise kışlık ürünleri saymasanız bile (Eldiven-şapka 13'te sıfır, mont 6'da sıfır) 51 bebek ürününden sadece üçünü temin edebiliyor. Ya çok büyük bir talep yaşanıyor ve ürün yetiştirilemiyor ya da!.. Galatasaraylı yöneticilere sorduğunuzda Barcelona ve Manchester United gibi kulüplerin merchandising organizasyonunu, sattıkları ürünleri, elde edilen geliri çok iyi bildiklerini ve böyle dev kulüplerinkine benzer ürün yelpazesine ulaşmayı hedeflediklerini söylerler. Ne yazık ki, bazen bilmek yetmiyor işte!
|