|
|
"İpuçlarını kim yok etti?.."
Hızlı treni başlatacaklarını söyledikleri ocak ayından beri, "Ulaştırma Genel Müdürlüğü'nü arıyorum.. 1 defa, 3 defa, 5 defa 10 defa.. 'Yapmayın' dedim, 'ben önceden göreyim" dedim.. Telefondaki ses ağlamaklı konuşuyor.. Haklı çıkmanın mutluluğuyla değil, haklı çıkmış olmanın acısıyla konuşuyor.. Dün öğle üzeri Prof. Aydın Erel'i arıyorum.. "Ankara-İstanbul arası hızlı tren, bu demiryollarıyla güvenli değil.. Ben o trene binmem.. Yakınlarımı da bindirtmem.." diye 36 kişinin öldüğü kazanın göz göre göre geldiğini ilan eden Prof. Aydın Erel'i.. Testi kırıldıktan sonra yol gösteren çok olur, ama Aydın Erel testi kırılmadan yol gösteriyor.. Aydın Erel Yıldız Teknik Üniversitesi'nde bir hoca.. Yıllardır yetiştirdiği öğrenciler, Ulaştırma Bakanlığı'nda Devlet Demiryolları'nda çalışıyorlar.. Hoca'yı arayıp, "Aman hocam yardım" diyorlar, "demiryollarının altyapısı hızlı trene uygun değil.." "Ben öğrencilerim arayınca, Ulaştırma Genel Müdürü Süleyman Bey'i defalarca aradım.. Bir yardımım, bir katkım olur.. Lütfen olayı inceleyeyim" dedim.. "Geçen aralık ayından temmuz ayına kadar uğraştım.. Doğru düzgün hiçbir karşılık alamadım.. Bunun üzerine basına sesimi duyurabilmek için Ulaştırma Bakanı'nın basın toplantısına bizzat gidip, orada açıkladım.." Daha sonra Hoca'yı Ankara'ya davet ediyorlar.. Toplam 15 profesör.. Hoca o toplantıda da aynı şeyleri söylüyor.. Bunun üzerine toplantıda bulunan profesörlerin büyük çoğunluğu Aydın Hoca'nın söylediklerine katılıyorlar.. İkisi hariç.. "Onlar o trene bindiler ve İstanbul'a gittiler.." diyor Aydın Hoca.. Şimdi sorum şu: "Ulaştırma Genel Müdürü Süleyman Bey, sizleri 6 ay boyunca arayan bir profesörü niye kaale almadınız?.. Aydın Erel Hoca'yı yanınıza alıp, onunla, demiryolunu ve vagonları incelemek, varsa eksikleri düzeltmek çok mu zordu?.. Bunlar sizin göreviniz değil mi?.." Hoca diyor ki, "Yolda bozukluk olabilir.. Taşıtta bozukluk olabilir.. Ya da her ikisinde birden bozukluk olabilir.. Ben 2 yılda bir yola çıkarım.. Demiryollarının durumunu bilirim.. Bizim demiryollarının büyük çoğunluğu bırakın hızlı treni, normal treni kaldırabilecek kapasitede değil.. Normal trenlerde bile kaza olma olasılığı çok yüksek.."
İPUÇLARI Şimdi gelelim işin daha da önemli tarafına.. Aydın Hoca, "Şimdi yine bize haber vermeden, olay yerini temizlemişler.. Peki bu kaza niye meydana geldi.. Bizim uzman olarak yolu, rayı, taşıtı ve bojiyi yerinde incelememiz gerekiyordu ki, kaza hangisinden kaynaklanmış öğrenelim" diyor, "Ama şimdi her şey kaldırıldığı için kazanın ipuçları da yok oldu.. İpuçları nasıl ve niye yok edilir.. Oradaki raylar mı yetersizdi, taşıt mı sorunluydu.. Fazla hızdan mı oldu?.. Her şeyi hemen kaldırdılar.. Şimdi bu ipuçları da yok oldu.." Abraham Lincoln'ün dediği gibi, "Gülüyorum, çünkü ağlamamalıyım.. Hepsi, hepsi bu.."
|