|
|
|
|
Herkes kendi ışığını keşfetmeli
Modacı kimliğiyle dünya standartlarını zorlayan Bahar Korçan, Türkiye'de az sayıda iyi tasarımcı yetişmesinin nedenini insanların kendi yeteneklerini değerlendirmemesine bağlıyor. Korçan'ın hedefi genç modacılar yetiştirmek
* A Serisi ile Mercedes Benz, aileye biraz daha heyecan ve enerji katmayı hedefliyor. Bu yeni seri "Kendi Yıldızını Takip Et" sloganı ile bütünleşiyor. Sizce bu yıldız dünya çapında nasıl bir ses getirecek? Bu slogan benim hayat görüşüme çok uyuyor. Ben de herkesin kendi yolu olduğunu ve bunun kimseyle kesişmeyeceğini düşünüyorum. Herkesin bir yıldızı vardır ve bunun ışığı kendisine yanar. Rekabet güzel bir şey ama başkalarının yolunu kesmeye çalışmamalısınız. Onun için bu slogan benim hayat felsefeme çok uyuyor. Bu nedenle dünya çapında bu sloganın başarılı olacağını düşünüyorum. Buna kimlik bilinçlenmesi de diyebiliriz.
* Siz 1982'den bu yana modanın yıldızını takip ediyorsunuz. Peki 22 senelik başarınız için "Kendi yıldızımı takip ettim" diyebilir misiniz? Tabii ki diyebilirim. 1982, iş hayatına başlangıç tarihim. Ama bence her insan doğduğunda yukarıda bir yıldız parlıyor. Zaman içinde bilinçlendikçe o yıldızın varlığını keşfediyoruz. Ben bunu biraz erken hissettim ve hep o ışığı izledim. Biliyorum ki o ışık beni güzel bir yere götürecek.
* Türkiye'de moda alanında yıldız niteliği taşıyan sınırlı sayıda ismin ön plana çıkmasını nasıl değerlendiriyorsunuz? Sizce yeterli eğitim olanağı mı yok? Yoksa genç yeteneklere fırsat mı sunulmuyor? Bundan 15 yıl önce eğitim gerçekten daha zordu ama şu an moda alanında eğitim veren pek çok iyi üniversite var. Burada en önemli problem, iyi örnek eksiğinin olması. Moda alanında belirli bir sistem yok. Ben 1992 yılında kendi şirketimi açtığımda tekstil sektöründeki pek çok insan tasarımcı kelimesinin anlamını bilmiyordu. Herkes modelistle stilisti birbirine karıştırırdı. Moda tasarımcısı kelimesini ilk kullanan insanlardan biriyim. Bu bence insanların kendi ışığını keşfedememesinden kaynaklanıyor. Burada kendi ışığını yakalayan insan sayısı az.
* Son zamanlarda her kanalda rastladığımız yıldız adaylarını biliyorsunuzdur. Sizce moda alanı içinde bir tasarım yarışması yapılsa, gerçekten bir yıldız doğar mı? Bence yıldız doğmaz, aksine ortaya kendini yıldız zanneden ve kısa zamanda dibe vuracak insanlar çıkar. Bir anda tasarımcı olmak mümkün değil. Moda öyle bir sanat dalı ki, onunla beraber büyümeniz ve olgunlaşmanız gerekiyor.
* "Natürel" adlı koleksiyon, yıldızınızı parlatan ilk adım oldu. Tasarımlarınız yeni bir moda akımı yarattı. A Serisi'nin de yeni bir akım yaratması hedefleniyor. Bir başarı hikayesinin kahramanı olduğunuzu düşünürsek, bu iki yıldız arasındaki benzerlikler neler olabilir? Olmayan bir şeyi önceden hissedip insanlara sunmak olabilir. Bu geleceği görmekle eşdeğer. Özellikle otomotiv sektörünü düşündüğümüzde, onlar gerçekten ileriyi görmek zorundalar. Çünkü bilim ve teknikte çok büyük bir ilerleme var. Mercedes de bu konuda başarılı. İnsanların yüreğine kazınmış bir Mercedes figürü var. "Natürel" koleksiyonu da benim için o dönemde doğru bir adımdı. O zamanki duygularımı yansıttım.
* Tarkan, Meltem Cumbul ve Yonca Evcimik gibi ünlü isimlerle çalışmanın yanı sıra tiyatro alanında da birçok eser sizin imzanızla sahneye çıktı. Tiyatro mu yoksa sahne mi sizin çizgilerinize daha yakın çalışma olanağı sundu? Bazı anlarda bazı şeyleri yapmak doğru. Ama o an geçince, onu yapmak yanlış oluyor. Bu sanatçılarla ilgili çalışmalar geçmiş dönemde her iki taraf için de keyifliydi. Artık sanatçılarla çalışmak istemiyorum. Ama bale gibi sahne kostümü yapmaya bayılıyorum. Hayatımın her anını sahne kostümü yaparak geçirebilirim. Artık sanatçılarla diyalog kurmakta zorlanıyorum. Yüreğim artık onlarla çalışmaktan yana değil. Artık başka şeyler yapıyorum. İleride bir film kostümüyle karşınıza çıkabilirim.
* Uluslararası başarılara imza atacak, bu alana kazandırdığınız yeni yıldızlar yetiştiriyor musunuz? Ben her kapımın açık olduğunu söylüyorum. Bana mail atanlara, arayanlara veya ben geldim ne yapabilirim diyenlerle en azından konuşuyorum. Bazılarını yanıma alıp yetiştiriyorum. Bu bence bir misyon.
* Mercedes-Benz, çizgisinin dışına çıkarak bir yeniliğe imza attı. Sürekli yeniliklere imza attığınızı düşünürsek, bu girişimi nasıl değerlendirirsiniz? Mercedes'in yaptığı çok doğru bir pazarlama stratejisi. Slogan çok başarılı. Ben kelimelerin sihrine çok inanırım. Kelimeler, ürünle doğru birleştiğinde büyük bir platform yaratır. Bu nedenle koleksiyonlarımda hep bir ismi ve konsept yazısı vardır. Mercedes de bence bunu yakalamış. Geleceği görebilen ve bu vizyona sahip insanların dokunmak ve kullanmak isteyecekleri bir araba serisi bu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|