Türk Telekom ve TİM altında birleşen Aria Aycel markaları ortadan kalktı. Yeni marka Avea. TT&TİM Genel Müdürü Cahit Paksoy yeni marka tanıtım toplantısında iddialı konuştu: Bu iki numara olacağız, uzun vadede de bir numaraya çıkacağız.
TT&TİM altında birleşen Aycell ve Aria'nın yeni markası "Avea" olacak. Şirket faaliyetlerine artık bu marka ile devam edecek. Aycell ve Aria'nın, baş harfleri 'a' ve 'a'nın yan yana getirilmesinden oluşan yeni markası 'Avea'nın tanıtım toplantısı, TT&TİM İletişim Hizmetleri Yönetim Kurulu Başkanı Roberto Pellegrini ile Genel Müdür ve Yönetim Kurulu Üyesi Cahit Paksoy'un katılımıyla gerçekleştirildi. Avea markası adı altında 505 ve 555 ile başlayan abone numaralarının devam edeceğini belirten Paksoy, toplantıda yaptığı konuşmada Aycell ve Aria'nın birleşmesinden doğan sinerji ve birlikteliği 'Avea' markası ile tek bir marka altında sürdüreceklerini söyledi. Paksoy iki şirketin baz istasyonu entegrasyonunun 31 ilde tamamlandı. 21 Mart 2001 yılında İtalyan TİM ile İş Bankası yarı yarıya ortaklığı ve Aria markasını ile GSM pazarına girdi. GSM için şirket 2 milyar 525 milyon dolar ödemişti. Daha sonra Türk Telekom yine aynı yıl içerisinde Aycell markasını çıkarttı. Daha sonra, iki markanın da beklenen performansı gösterememesi sonucu, İtalyan Başbakanı Silvio Berlusconi'nin geçen yıl Türkiye'yi ziyareti sırasında, Aria ile Aycell'in birleştirilmesi kararlaştırıldı. Yeni şirketin yüzde 40'ı İtalyan Telekom Devi TİM'e, yüzde 40 Türk Telekom'a ve yüzde 20'si de İş Bankası'na ait.
Bu Yıl İki Numara Olacağız Farklı gruplara farklı tarifeler sunacaklarını vurgulayan TT&TİM Genel Müdürü Cahit Paksoy, bir numara olmayı hedeflediklerini belirterek, "Telsim iki numara. Bu sene içinde kesinlikle iki numara olacağız, ondan sonrasını bir numara düşünsün'' dedi. Paksoy, "Bu pazarda iddialıyız, hedefimiz 2006'da yüzde 30'luk pazar payına sahip olmaktır'' dedi. Aycell ve Aria'nın ses ve veri iletişiminde uluslararası ve yurtiçi erişim açısından en geniş şebeke ağına sahip GSM operatörü olduğunu belirten Paksoy, "Birleşmeyi takiben tüm Aycell ve Aria aboneleri birleşik kapsama alanından şebekeler arası serbest dolaşım yoluyla yararlanmaya başladı. Şebekemiz yıl sonu itibarıyla nüfusu binin üzerinde olan tüm yerleşim merkezlerini kapsayacak. 2004 sonu itibarıyla 6 bin 500 sayısını aşacak baz istasyonumuzla nüfusun yüzde 98'ini kapsama alanına alacağız'' dedi.
500 Milyon Dolar Yatırım Paksoy, önümüzdeki 3 yıl içinde 500 milyon dolarlık ilave yatırım yapmayı düşündüklerini bildirdi. Paksoy, kısa bir süre sonra sabırsızlıkla beklenen tarifelerini pazara sunacaklarını söyledi. Paksoy, ayrıca Avea markasını kutlamak amacıyla özel bir promosyon yapıldığını, Temmuz sonuna kadar faturasız hat alan yeni abonelerin 200 kontör, faturalı hat alan yeni abonelerin ise Temmuz ayı faturalarında Özel İletişim Vergisi ve KDV dahil 35 milyon liralık indirim alacaklarını duyurdu. Paksoy, bir soru üzerine de dev bir şirket olduklarını, Türkiye'de ödenmiş sermayesi 6.4 katrilyon lira olan başka bir şirket bulunmadığını ifade etti.