Maliye'de koşulsuz müşteri memnuniyeti
Maliye Bakanlığı kayıtdışı ekonomiyle mücadele seferberliği kapsamında vergi dairelerine gelen mükellefi müşteri gibi karşılayacak. Mükellefe hukuki konularda da yardımcı olunacak.
KAYITDIŞI ekonomiyle mücadele seferberliği başlatan Maliye Bakanlığı, eş zamanlı olarak vergi idaresini de yeniden yapılandıracak. Vergi mükellefi, "müşteri" gibi karşılanacak. Vergi dairelerinde mükellefe hukuki konularda yardımcı olan, hatta beyanname dolduran uzmanlar görevlendirilecek. IMF'nin destek verdiği "Vergi İdaresi Reform" projesinin yol haritası şöyle:
* Vergi idaresinde çalışanlar her ay performanslarına göre maaş alacak. * Vergi dairelerindeki iş akışı yeniden tanımlanacak. İhtiyaç fazlası personel denetimde görevlendirilecek.
OTOMATİK DENETİM * Bürokratik işlemler ayıklanacak, gereksiz bürokratik kademeler azaltılacak. * En çok vergi kayıp ve kaçağının bulunduğu alanlar bilgisayar ortamında belirlenip, otomatik denetime alınacak. * Vergi dairelerinde, mükelleflere kanunları açıklayan, beyanname doldurmaya yardımcı olan, hakları anlatan özel danışmanlar görevlendirilecek. * Tüm vergi daireleri ve denetim birimleri, mükellef veri tabanına elektronik ortamda anında erişebilecek. * Mükellefin vermek zorunda olduğu beyannameler elektronik ortamda alınacak. * Vergi tahsilatındaki artışın yanı sıra denetlenen mükellef sayısı, halkın memnuniyeti, vergi kaçağındaki azalma eğilimi, ödenmeyen vergi tutarındaki gelişmeler başarı göstergeleri arasında sayılacak. * Vergi kanunları, mükelleflerin anlayabilecekleri dilde yeniden yazılacak.
|