|
|
|
|
|
Küçüklerin büyük savaşı.
|
|
Dev üreticiler gelişmekte olan ülkelere yöneldi. Renault'nun yanı sıra PSAToyota, Ford ve VW'nin projeleri gün sayıyor.
Otomotiv sektöründe günümüzde büyük bir rekabet yaşanıyor. Şirketler satışlarını artırabilmek hatta ayakta kalabilmek için yeni pazarlara yöneliyor. Yaklaşık 1.5 milyar nüfuslu Çin en büyük pazar olarak görünüyor. Dev üreticiler yatırımlarını Asya'ya doğru kaydırıyor. Örneğin son olarak General Motors, Çin'de toplam 3 milyar dolarlık bir yatırım yapma kararı aldı. Tabii aç pazarlar sadece Çin'le sınırlı değil. Batı Avrupa dışında yüksek büyüme potansiyeli gösteren pazarlara bir göz atalım.
Gelişen pazarlar Otomobil sahipliği oranı Türkiye'de bin kişiye 70 araç düzeyindeyken, Ukrayna'da bu rakam 160'a, Çek Cumhuriyeti'nde 350'ye çıkıyor. Örneğin Rusya'da yeni otomobillerin yüzde 90'ı 10 bin Euro'nun altında satılıyor. 2003 yılında tüm dünyada yaklaşık 57 milyon otomobil satıldı. Bu satışların yüzde 80'i dünya nüfusunun sadece yüzde 20'sini oluşturuyor. Bu da gelişmekte olan pazarların önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Peki ucuz otomobil sevdası sadece Renault'nun X90'la mı sınırlı? PSA Group (Peugeot Citroen), Toyota ile işbirliğine giderek, Çek Cumhuriyeti'nde ucuz otomobil icin harıl harıl çalışmalarını sürdürüyor. 8 bin Euro'ya satılması beklenen küçük otomobil 2005 yılında yollara çıkacak. Ford'un Blue Macao ve Volkswagen Tupi de yollara çıkmak için gün sayıyor. Hedef ise gelişen pazarlarda daha fazla söz sahibi olabilmek.
|
|
|
|
|
|
|
|
|