|
|
|
|
|
Anadolu Rallisi için geri sayım
|
|
Yunanistan'da koşulan Akropolis Rallisi'ni Subaru pilotu Petter Solberg kazandı. Pilotlar, rakiplerinin yanı sıra yoldaki iri taşlarla da mücadele etmek zorunda kaldı. Önümüzdeki yarış Türkiye'nin dört gözle beklediği Antalya'daki Anatolian Rally olacak. Yarışa yaklaşık 100 bin kişi bekleniyor.
*** Yunanistan tamam, sıra Türkiye'de
Türkiye, Dünya Ralli Şampiyonası sınavına ikinci kez hazırlanırken komşumuz Yunanistan, Akropolis Rallisi'ni bir kez daha başarıyla tamamladı. Subaru pilotu Petter Solberg, ipi göğüsleyen isim oldu!.
Dünya Ralli Şampiyonası'nda heyecan fırtınası ilk kez bu kadar yoğun hissediliyor. Çünkü artık şampiyonanın Türkiye ayağına sayılı günler kaldı. Ülkemizdeki yarış öncesi, şampiyona heyecanı komşumuz Yunanistan'a taşındı. Yarış Perşembe günü yapılan özel etapla başladı. İlk günkü etapta Peugeot pilotu Marcus Gronholm ne kadar iyi bir sprinter olduğunu gösterdi. Ancak yarışın ilk etabında Subaru pilotu ve geçen yılın şampiyon ismi Petter Solberg'in çok ciddi avantajı vardı. İlk gün toplam 5 etapta en hızlı olan Norveçli pilot, gün sonunda en yakın rakibi Peugeot pilotu Harri Rovanpera'nın tam 55 saniye önündeydi.
Bu yarışta pilotların en büyük problemi iri taşlar oldu. Harri Rovanpera ilk gün iki kez otomobilini çizgisinden çıkarıp iri taşlara çarptı. Peugeot'nun Kıbrıs birinciliğinin iptal edilmesi ile şaşırtıcı bir şekilde şampiyona lideri olan Sebastian Loeb, ilk gün birinci beşinci gelebildi. Mitsubishi pilotu Gilles Panizzi ise, ilk gün boyunca otomobilinin şok emicileri ile yaşadığı sorunlar yüzünden yarışa özel bir takım için giren Daniel Carlsson'un arkasında yedincikle yetindi.
Asıl mücadele ikincilik için İlk gün fren borusu zarar gören Subaru pilotu Mikko Hirvonen büyük hayal kırıklığı yaşadı. Pilot 4. etabı el freni ile geçmek zorunda kaldı. Ama Citroen pilotu Carlos Sainz, tam 4 etabı kırık süspansiyon ile kat etti ve 35 dakika kaybederek ilk günü genel klasmanda son sırada tamamladı. İlk günün lideri Petter Solberg, ikinci gün Hirvonen'in yaşadığı fren arızasını yarışın en uzun etabında yaşayınca 25 saniye kaybetti.
Ancak gün sonunda rakiplerinden yine 58 saniye öndeydi. Peugeot pilotu Harri Rovanpera ise, 307 CC'si ile Solberg'i ciddi anlamda zorladı. Ancak ikincilik mücadelesi ise birincilik mücadelesinden daha sıkı idi. Ve Rovanpera, önünden çok arkasına bakmaya başladı. Lakin Citroen pilotu Sebastian Loeb, ikinci gün sonunda ikinci sıradaki pilota 10 hata yapmasını bekliyordu. Sebastian Loeb'in bu gelişmeyi yaşamasında en önemli pay, artık ikinci gün Loeb'in regrouping sonrası birinci sırada start almamasında idi. Dördüncü sırada yer alan Marcus Gronholm'ün kötü şansı devam ediyordu.
İkinci günün açılış etabının sonlarında bir taşa çok sert vuran Gronholm yarış dışı kaldı. İkinci gün Mitsubishi takımı pilotu, serviste çok heyecanlı görünüyordu. 6 ay önce doğmuş olan yeni Lancer'in üç kez Dünya Şampiyonu olan 206 WRC ile aynı zamanlara imza atmasının çok heyecan verici olduğunu belirtti Panizzi...
Üçüncü günün en önemli olayı hiç kuşkusuz otomobiline çamur koruyucuları takmayan Solberg'in tam 30 saniye zaman cezası alması idi. Bu Solberg'in liderliğini sadece 28.5 saniyeye çekti. Harri Rovanpera'nın onu zorlamasına karşın Solberg 18.4 saniye fark ile birinci gelmeyi başardı. Rovanpera ve Loeb keyifli bir ikincilik mücadelesi verirken, galip çıkan taraf Citroen pilotu Sebastian Loeb oldu. Şampiyonanın gelecek mücadelesi ise Antalya'da 27 Haziran'da start alacak.
Pilotlar sıralaması
1-Sebastien Loeb . . . . . . . . . . . . . .43 2-Petter Solberg . . . . . . . . . . .38 3-Markko Martin . . . . . . . . . . . . . . .34 4-Marcus Gronholm . . . . . . . .24 5-François Duval . . . . . . . . . . . . . .19 6-Carlos Sainz . . . . . . . . . . . .19 7-Harri Rovanpera . . . . . . . . . . . . .10 8-Janne Tuohino . . . . . . . . . . .10 9-Mikko Hirvonen . . . . . . . . . . . . . .10 10-Carlsson, daniel . . . . . . . . .6
Markalar sıralaması
1. Citroen . . . . . . . . . . . . . . .68 puan 2. Ford . . . . . . . . . . . . . . . . . .60 3. Subaru . . . . . . . . . . . . .50 4. Peugeot . . . . . . . . . . . . . . .39 5. Mitsubishi . . . . . . . . . . .9
|
|
|
|
|
|
|
|
|