|
|
|
|
Yaya güvenliği zammı yolda!
AB'nin yaya güvenliği için hazırladığı kanun, araçların maliyetini yüzde 25 yukarıya çekecek. Zira yasa, otomotiv şirketlerinin araçlarda ek önlemler almasını gerektiriyor
Başlığı görüp, sakın yanlış anlamayın. Hurda araçtan sonra, otomotiv sektörüne yeni bir darbe daha gelmiyor. Haberimiz Avrupa'da her gün binlerce insanın trafik kazalarında ölüm ya da yaralanmalarını aza indirecek formülle ilgili. Çünkü kazaların önemli bir kısmı araçların yayaya çarpması sonucu oluşuyor.
YAYA ÖLÜMLERİ AZALACAK Bu nedenle AB Komisyonu, araçların yayaya çarptığı zaman daha az zarar vermesini sağlayacak şekilde düzenlenmesini öngören yeni bir yasa hazırladı. 2005'te yürürlüğe girecek kanunun şirketlerin maliyetini, dolayısıyla da araçların perakende satış fiyatını yüzde 25 artıracağı belirtililiyor.
*** Yayayı koruyan yastık
AB'nin yaya güvenliği için hazırladığı kanun, araç fiyatlarının yüzde 25 zam görmesine neden olacak Dünyadaki yayaların toplam kazaların yüzde 20'sini oluşturması Brüksel'in bu kararı almasını sağladı.
Avrupalı tüketiciler 2005'te yürürlüğe girecek kanunla zamlı fiyatla otomobil sahibi olacak. The Guardian Gazetesi'nin haberine göre Ford İngiltere'nin Yönetim Kurulu Başkanı Roger Putnam, AB'nin hazırladığı kanuna göre, araç fiyatlarının yüzde 25 oranında yükselerek, 3 bin Sterlin (5 bin 400 dolar) artacağını belirtti. Yaya güvenliğinin sağlanması ve boyada bulunan zararlı kimyasalların kullanılmaması için çıkarılacak kanun, otomotiv üretecilerinin piyasadaki eski araçları toplayıp, yerlerine yüzde 95 oranında dönüşebilen araçlarla değiştirmelerini hedefliyor. İngiliz otomotiv sektörünün yükselen faiz oranları ve petrol fiyatlarından olumsuz etkilendiğini söyleyen Putnam, 2.6 milyon araç satmayı bekledikleri 2004 yılı için uyarılarda bulunuyor. Ford Avrupa Başkanı Lewis Booth ise 2003 yılında 1.1 milyar dolar zarardan sonra, rekabet ortamında yaşanan ağır indirimlerden zarar gördüklerini ve AB'nin yeni düzenlemeleriyle maliyetlerin artacağını ifade etti. Yeni düzenlemelere göre, otomobil üreticileri araçların tampon kısmına hidrolik koruyucular, ezilebilen ön farlar, çarpışma esnasında kalkan motor kapakları ve hatta aracın dış kısmı için geliştirilecek hava yastıkları takmak zorunda. Yayaların karıştığı kazaların Avrupa'da meydana gelen toplam kazaların yüzde 20'sini oluşturması, Brüksel'i önlem almaya zorlarken, güvenlik konularında yeni projeler geliştirilmesi için bir neden oldu. Autoliv'in geliştirdiği projelerden birinde, bir yayaya çarpan aracın ön tamponunda bulunan sensör sisteminin gönderdiği sinyal sayesinde motor kapağı eğiliyor ve böylece yayanın başı direkt çarpmaya maruz kalmıyor. Eğilebilir yüzey sayesinde motor kapağına çarpan baş kısmı daha az zarar görüyor. Başka bir projede ise aracın motor kapağına yerleştirilen hava yastıkları çarpma esnasında açılarak, yayanın sert darbe almamasını sağlıyor. İngiltere'deki maliyeti 900 milyon $ Otomobil Üreticileri ve Satış Organizasyonu Derneği Şef ekonomisti Paul Everitt, İngiliz hükümetinin yeni düzenlemeler için ilk etapta 900 milyon dolarlık bir maliyet öngördüğünü kaydetti. Genaral Motors'un İngiltere kolu olan Vauxhall'un CEO'su Kevin Wale ise Brüksel'in yeni düzenlemesinin piyasada gel-git etkisi yapacak bir uygulama olduğunu dile getirdi. Pazarın değişken bir yapısı olduğuna değinen Wale, ayrıca geçen sene yüksek petrol fiyatlarından dolayı ertelenen projenin bu sene daha da yükselen fiyatlar olmasına rağmen uygulanmasını endişe verici bulduğunu sözlerine ekledi.
FURKAN ALP
|
|
|
|
|
|
|
|
|