Ferrari Shanghay'a son sürat girdi
Düzinelerce Ferrari'nin Şangay sokaklarında gövde gösterisine dönüşen showroom açılışı, Çin'in en lüks alışveriş merkezlerinin bulunduğu Nanjing Caddesini trafiğe kapadı. Binlerce Çinli de İtalyan ateşi spor otomobili görmek için kuyruklar oluşturdu. Şirket yetkilileri, 360 bin dolardan başlayan araçların, Çin'de yıllık ortalama gelirin bin dolar olmasına rağmen büyük ilgiyle karşılandığını ifade etti. Bu yıl 200 araç satışı hedeflediklerini söyleyen yetkililer, 18 ay içinde de ülkenin 11 ayrı şehrinde yeni showroomlar açacaklarını belirtti. Yetkililer, Çin'e ilk Ferrari'nin 1993 yılında satıldığını kaydetti. Çin pazarının cazibesine daha önce de Mercedes Benz ve İngiliz Bentley şirketleri kapılmış ve bu ülkede yatırım yapmışlardı. Lüks tüketim mallarına olan ilgi ve son 10 yıldır yaşanan ekonomik gelişme ile ortaya çıkan zengin sınıfın talebi, dünya markalarını Çin pazarına itiyor.
|