47 yıldır petrol işleyen ATAŞ, ekonomik olamayacağının anlaşılması ve yeni Petrol Yasası nedeniyle, artık terminal olarak faaliyetini sürdürecek.
Türkıye'nintek özel sektör ham petrol işleme tesisi olan Mersin'deki ATAŞ'ın ortakları, yatırım yapılsa dahi kara geçmeyecekleri gerekçesiyle rafineri faaliyetine son verip, yoluna yüklemeboşaltma terminali olarak devam etmesi kararı aldı. Rafinerinin AB standartlarına uymadığı ve yeni Petrol Yasası ile getirilen rekabetçi ortama uyum sağlanamayacağı için rafinerinin bundan sonra sadece ithalat için terminal olarak görev yapacağı belirtildi. Firmalar halen yıllık satışlarının en fazla yüzde 40'ını ithal edebilirken, 2005 başından itibaren yürürlüğe girecek olan Petrol Piyasası yasası gereği bu sınırlama kalkacak. Bu da özel sektördeki firmaları yeni depolama tesisleri yapmaya veya kapasiteyi artırmaya yöneltiyor. Rafineri Müdürü Kathy Hirschfeld, "Rafineri ortakları, bir değerlendirme süreci neticesinde, ATAŞ'ın faaliyetlerini terminal olarak sürdürmesi kararını almışlardır" dedi. Anadolu Tasfiyehanesi A.Ş. (ATAŞ Rafinerisi) 1957 yılında hükümeti ile o yıllarda Türkiye'de petrol ürünleri pazarlaması yapan yabancı şirketler arasında yapılan özel bir anlaşma ile yıllık 3.2 milyon ton ham petrol işleme kapasitesi ile kurulmuştu.
TEK ÖZEL İŞLETME Ataş'ta yüzde 68 pay BP, yüzde 27 Shell ve yüzde 5 pay Turcas Petrol'ün bağlı ortaklığı Marmara Petrol'e ait. Diğer 4 rafineriye, devletin ortağı olduğu Tüpraş sahip bulunuyor. Ataş Anadolu Tasfiyehanesi A.Ş.'nin (ATAŞ) konuya ilişkin basın bültenine göre, terminale dönüşüm sürecine bugünden itibaren başlayan ATAŞ, ortakları olan BP, Shell ve Turcas Petrol tarafından işletilmeye devam ederken, Eylül 2004 başından itibaren yakıt depolama tankları, kara, deniz ve demiryolu ürün yükleme ve boşaltma tesisleriyle terminal olarak faaliyet gösterecek.