| |
Dil eğitiminin bedeli varsa din eğitiminin de olsun
Meslek liseleri ile genel liseleri aynı düzeye getiren yasanın siyasi amaç taşıdığı açık bir gerçek.. İmam-hatiplilere verilen sözün yerine getirilmesi için diğer meslek liselerinde okuyan öğrenciler paravan olarak kullanılıyor.. Neden mi? Genel liselerde okuyanlar bile ÖSS'ye hazırlanmak için bir yıl, iki yıl dersaneye gidiyor.. Birçok konuda ders eksiği olan meslek liseleri öğrencilerinin, aynı sınavda başarılı olması beklenebilir mi? Zaten meslek liselerinin amacı bu değil ki.. Amaç teknik bilgiyle birlikte el becerisini de geliştirmek.. Sistem buna yönelik.. Bu okullar elektrik, elektronik, makina, inşaat gibi sektörlere kalifiye eleman yetiştirmek için kuruldu.. Tıp fakültesine girip doktor olsunlar ya da hukuk fakültesine girip avukat olsunlar, savcı olsunlar diye değil.. Şimdi hepsinin kafası karışacak kat sayı arttı diye başka hayallere dolacaklar.. Önümüzdeki yıl hepsi dersanelere koşacak.. Eksikliklerini tamamlamaya çalışacaklar, okulu ikinci plana atacaklar.. Hani işin aslını bilmesek, bu yasanın arkasında 'dersane lobisi' var diyeceğim.. Meslek liselerinde okuyan öğrenci sayısı 981 bin 224.. Alın size yepyeni dev bir pazar daha.. Hem de bu öğrencilerin dersaneye gitmeye, genel liselerde okuyanlardan daha fazla ihtiyacı var.. Tasarı yasalaşırsa olacaklar belli.. Sadece imam-hatiplere değil, meslek liselerine olan ilgi de daha çok artacak.. Öğrenciler ikinci yıldan itibaren dersanelere yüklenmeye başlayacak.. Okulu idare edecek.. Üniversiteye girerse ne ala, giremezse, sınavsız olarak meslek yüksek okuluna gitme hakkı zaten var.. Burayı bitirince yatay geçiş sınavıyla yine dört yıllık eğitime devam edebilir.. Tam ballı börek.. Aslında AKP hükümetinin meslek lisesi diye bir derdi yok; amaçları imam-hatiplere yol açmak.. Konuya siyasi açıdan bakılmasa imamhatip meselesi çok rahat çözülür.. Bakan Çelik diyor ki: "Aileler çocuklarını bu okullara imam olsunlar diye değil, dinini iyi öğrensinler diye gönderiliyor. Ondan sonra da fizikçi, doktor, avukat olsun istiyor." Böyle düşünen ailelerin isteklerini yerine getirmenin yolu var.. Konuyu siyasi çekişmeye yol açmadan, arka bahçe-ön bahçe tartışmasına çekilmeden, tüm sistemi altüst etmeden çözmenin yolu var.. İmam-hatip liselerini 5 yıla çıkarın, olsun bitsin.. Öğrenciler hem din eğitimi alsın hem genel lise eğitimi.. Arapça da İngilizce de öğrensinler.. İmam olmak isteyen bu yüke katlanmaz, ilahiyat fakültesine gider.. Böylece hırgür de çıkmaz.. Örneği yok mu? Alman Lisesi var, Robert Kolej var.. Normal liseler üç yıl, Robert Kolej beş yıl.. Niye? Çünkü iyi bir dil eğitimi almanın bedeli var.. O zaman din eğitimi almanın da bedeli olsun.. Çıkarın beş yıla, tartışma bitsin.. Önemli olan orta yolu bulmak.. Toplumsal konsessüsü sağlamak.. Birilerinin önünü açacağız diye bir başkalarını mağdur etmenin anlamı yok., İmam-hatip liseleri şu andaki yapılarıyla din adamı yetiştiren okullardır.. Nasıl, meslek liselerinin motor bölümü motor teknisyeni yetiştirmek için kurulmuşsa.. İmam-hatipler de din adamı yetiştirilmek için kuruldu.. İmam-hatipleri farklı bir konuma çekmek için tüm sistemle oynamak telafisi zor haksızlıkları da beraberinde getirir..
|