kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı
Zor iş...
Hangi pencereden bakıyorsunuz?
Bul Bonus'u, al parayı

Zor iş...

Farklılaşma ve sürpriz algılamada en önemli etkenlerden ikisi. Piyale yeniden lanse edildiğinden bu yana reklamlarında bu iki yaklaşımı başarıyla uyguluyor. Hele son reklam. Demir, çelik, çekiç, kaynak, terlemiş güçlü kuvvetli işçiler... Pek de temiz olmayan fabrika ortamında verilen mola... Arkasından kar gibi beyaz örtüler. Nefis porselen kahvaltı takımları ve sofrada Piyamix.. Çok çarpıcı...

Marka yönetimine merak saranların heyecanla izleyecekleri bir serüven başladı. Kolay değil. Tarihi bir marka var ortada ve doğal olarak eski algılamaların etkisi. Markayı yeniden konumlamak, bazen yeni marka lanse etmekten daha zordur. Bu da ancak çarpıcı bir biçimde yapılabilir zaten... Chevrolet'nin şu sıra yaptığı gibi...

Çarpıcı olan bir şey daha var. Piyale markasını yöneten GıdaSA'nın başarılı basınla ilişkileri. Düzenledikleri basın toplantısından sonra bir dosya yollamışlar ki, koltuğunuzun altına alın PR departmanlarınıza ders diye gösterin. Eksik var mı, diye dosyayı inceledim. Sonunda bir tane buldum: Her ne kadar dosya içindeki basın bülteninin sonunda ayrıntılı bilgi için gerekli kişilerin erişim bilgileri konmuşsa da, bana gelen dosyada bir kişisel not ve ıslak imza işi çok daha sıcak hale getirirdi. Bu kadarı kadı kızında da olurmuş. GıdaSA'yı, reklam ajansını ve PR ajansları MPR'yi kutluyorum.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Üst kesimlere ulaşım gazetelerden geçiyor   / 02-05-2004
 Yorganın altına saklanmamalı   / 25-04-2004
 İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır   / 18-04-2004
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
 Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor   / 21-03-2004
 Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!   / 14-03-2004
 Bazı insanların ismi yeter   / 07-03-2004
 İşte İnsan! İşte reklam!   / 29-02-2004
 Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı   / 22-02-2004
YAVUZ SEMERCİ
Türk Silahlı Kuvvetleri
Babam Türk Silahlı Kuvvetleri'ne...
ALİ SAYDAM
Düşünce 'out', duygu 'in
Amerika'da da aynı akım...
İLKER SARIER
Hukuk ulemasına yürütme erki dersi
Yazının başlığına...
Üvey baba dehşeti
Mersin'de Mevlani Bozdemir adlı kişi altını ıslatan 2.5 yaşındaki...
Cihan bulundu ama...
İngiliz anne dört yıldır aradığı oğluna kavuştu ama Cihan'ın...
Sex and the City'den sabun tanıtımına
Sex and the City'den sabun tanıtımına
Adını bütün dünyada milyonlarca hayranı olan Sex and the City...
Lösemili çocuklar için
Lösemili çocuklar için
Bizim Lösemili Çocuklar Vakfı'nın Tiffany Collection mücevher...
IMKB
E: 16,531 D:% -0.69
DOLAR
S: 1,530,000 D:% -0.62
EURO
S: 1,810,000 D:% -0.69
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.