|
|
Zor iş...
Farklılaşma ve sürpriz algılamada en önemli etkenlerden ikisi. Piyale yeniden lanse edildiğinden bu yana reklamlarında bu iki yaklaşımı başarıyla uyguluyor. Hele son reklam. Demir, çelik, çekiç, kaynak, terlemiş güçlü kuvvetli işçiler... Pek de temiz olmayan fabrika ortamında verilen mola... Arkasından kar gibi beyaz örtüler. Nefis porselen kahvaltı takımları ve sofrada Piyamix.. Çok çarpıcı...
Marka yönetimine merak saranların heyecanla izleyecekleri bir serüven başladı. Kolay değil. Tarihi bir marka var ortada ve doğal olarak eski algılamaların etkisi. Markayı yeniden konumlamak, bazen yeni marka lanse etmekten daha zordur. Bu da ancak çarpıcı bir biçimde yapılabilir zaten... Chevrolet'nin şu sıra yaptığı gibi...
Çarpıcı olan bir şey daha var. Piyale markasını yöneten GıdaSA'nın başarılı basınla ilişkileri. Düzenledikleri basın toplantısından sonra bir dosya yollamışlar ki, koltuğunuzun altına alın PR departmanlarınıza ders diye gösterin. Eksik var mı, diye dosyayı inceledim. Sonunda bir tane buldum: Her ne kadar dosya içindeki basın bülteninin sonunda ayrıntılı bilgi için gerekli kişilerin erişim bilgileri konmuşsa da, bana gelen dosyada bir kişisel not ve ıslak imza işi çok daha sıcak hale getirirdi. Bu kadarı kadı kızında da olurmuş. GıdaSA'yı, reklam ajansını ve PR ajansları MPR'yi kutluyorum.
|