kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Düşünce 'out', duygu 'in
Müslüm Baba ve Albert Camus!
Kısa... Kısa...Kısa

Müslüm Baba ve Albert Camus!

Terlik savaşlarını yakından izlemeye çalışıyorum. Pek çok terlik ve ayakkabı kampanyası bana 'absürd' geliyor. Hele Müslüm Baba'nın rol aldığı 'Gezer'in son kampanyası iyice heyecanlandırdı beni.
Pek çok dile girmiş olan 'absürd' sözcüğü ne yazık ki Türkçe sözlüklerde sadece 'saçma, abes, absürd', ya da halk arasında 'abuk' şeklindeki kavramlarla karşılanıyor. Oysa terlik reklamlarındaki yaklaşımı anlamak için 'absürd'ün bu anlamları yeterli değil...
Varoluşçuluk ile haşır neşir olduğum yıllarda en önemli duraklarımdan biri Albert Camus idi. 'Absurd' kavramını da Camus ve tabii Samuel Beckett ile birlikte yeniden anlamaya çalışmıştım. En bilinen eseri "Yabancı"da yazarın 'absürd'ün doruklarına ulaştığı söylenir.
İşte Müslüm Baba'nın 'Gezer' reklamı da bu anlamda 'absürd' yani uyumsuz... Ne dediği pek anlaşılmıyor.
Ne dediğini de anlamak gerekmiyor zaten. Yoksa terlik pazarının hedef kitlesi Müslüm Baba'nın ne "Atansiyon!" demesine aşinadır ne de "Actung! Achtung!"una...
Fotoğraf ustası dostumuz Nihat Odabaşı, "En zor şey ayak ve ayakkabı fotoğrafı çekmektir" demişti. Gezer'in reklamını yapanlar hiç böyle bir komplekse kapılmamışlar mesela. Hele bir karede çorapla giyilmiş erkek terliği de koymuşlar ki, şahane! Sonra 'packshot' yani son söz geliyor: "Gezer! Herkese başka güzel!"... Kafiye falan hak getire... Ama hiç önemli değil. Dedik ya 'absürd'... Absürd meselesini merak edenler de ya Google'a ya da Camus'ye başvurabilirler...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Üst kesimlere ulaşım gazetelerden geçiyor   / 02-05-2004
 Yorganın altına saklanmamalı   / 25-04-2004
 İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır   / 18-04-2004
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
 Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor   / 21-03-2004
 Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!   / 14-03-2004
 Bazı insanların ismi yeter   / 07-03-2004
 İşte İnsan! İşte reklam!   / 29-02-2004
 Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı   / 22-02-2004
YAVUZ SEMERCİ
Türk Silahlı Kuvvetleri
Babam Türk Silahlı Kuvvetleri'ne...
ALİ SAYDAM
Düşünce 'out', duygu 'in
Amerika'da da aynı akım...
İLKER SARIER
Hukuk ulemasına yürütme erki dersi
Yazının başlığına...
Üvey baba dehşeti
Mersin'de Mevlani Bozdemir adlı kişi altını ıslatan 2.5 yaşındaki...
Cihan bulundu ama...
İngiliz anne dört yıldır aradığı oğluna kavuştu ama Cihan'ın...
Sex and the City'den sabun tanıtımına
Sex and the City'den sabun tanıtımına
Adını bütün dünyada milyonlarca hayranı olan Sex and the City...
Lösemili çocuklar için
Lösemili çocuklar için
Bizim Lösemili Çocuklar Vakfı'nın Tiffany Collection mücevher...
IMKB
E: 16,531 D:% -0.69
DOLAR
S: 1,530,000 D:% -0.62
EURO
S: 1,810,000 D:% -0.69
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.