kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Bazı insanların ismi yeter
Risk yoksa kazanç da yok
Dördü Bir Arenada
Kısa... Kısa...

Risk yoksa kazanç da yok

Yazılı basın için hazırlanmış İş Yatırım reklamları üzerine çok konuşulacak... Hani "Marquiss de Grouchy, Waterloo'da General Blucher'i durdursaydı, ne olurdu?" diye bir başlık ve kurşun asker figürleriyle o savaştan bir görüntü bulunan reklam... Giriş metninde şöyle yazıyor: "Napoleon kuşkusuz büyük hedefleri olan bir insandı. Stratejilerini doğru kurgulayabilse, doğru işbirlikleri oluşturabilse muhtemelen Waterloo'da kazanan taraf olacak, tarih bambaşka bir seyir izleyecekti..."

Reklamın artakalan kısmında İş Yatırım'ın kilit mesajları bulunuyor. Bu çerçevede yayınlanacak diğer reklamların başlıkları da şöyleymiş: "Truvalılar tahta atı surların içine çekmeseler, ne olurdu?"; "İsviçreli saatçiler quartz teknolojisinin önemini erken fark etselerdi, ne olurdu?"; "Machiavelli, Prens'in görevini yan gelip yatmak olarak tanımlasa, ne olurdu?"...

İş Yatırım adı üstünde İş Bankası'nın sermaye piyasalarında, bir yatırım bankası gibi faaliyet gösteren aracı kuruluşu. Bu sektörde bugüne kadar yürütülen reklam yaklaşımı o kadar can sıkıcı ve tekdüze ki, bu reklam ilk bakışta ilgiyi yakalamayı, farklılaşmayı kesinlikle başardı.

Öte yandan İş yatırım iki alanda risk almış. Birincisi; her ne kadar hedef kitlesine kesinlikle uygun düşse bile herşeyi bildiğini iddia eden popülist kafalar tarafından bu yaklaşım fazla "seçkinci" bulunabilir.

İkincisi; bu tür ilanlar daha çok düşük tirajlı sektör yayınlarında yer alırken, İş Yatırım reklamını büyük kitlelere ulaşan günlük gazetelere de vermiş. Hedef kitlesinde farklılaşayım derken, genel gazete okuru tarafından anlaşılamama riskini de almış. Bence iyi de yapmış.

Amerikalılar "No risk no win" (Risk olmadan kazanç olmaz) derler. Bir üçüncü risk var ki, o en büyüğü: İşten anlamadığını anlamayanların rüzgarına kapılıp "aman herkes anlasın" diye reklamın sulandırılması. Pazarlama gurusu Jack Trout, marka yönetiminde en önemli işin sabretmek ve dirayetle direnmek olduğunu söyler. Yoksa sıradanlaşıp hiç algılanmamak da mümkündür.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
 Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor   / 21-03-2004
 Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!   / 14-03-2004
 Bazı insanların ismi yeter   / 07-03-2004
 İşte İnsan! İşte reklam!   / 29-02-2004
 Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı   / 22-02-2004
 Sen misin yolda kalanlarla alay eden...   / 15-02-2004
 'Ben markayım' deyince marka olunmuyor   / 08-02-2004
 İyi ki Ergen-Erdoğan çifti oradaymış...   / 25-01-2004
ALİ SAYDAM
İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır
Aylardır...
YAVUZ SEMERCİ
Ya Doğan Grubu binlerce yatırımcısını ya da yöneticileri ...
İLKER SARIER
Tabipler Odası nereye gidiyor?
İstanbul Tabip...
Komiser Çakar kaçağı yakaladı
Yolcusunu uğurlayan Komiser Koray Çakar deniz otobüsündeki firari...
Para değil kitap
Ovacık'ta kurulacak kütüphane için dört ay önce kolları sıvayan Seyir...
Golfçüler start verdi
Golfçüler start verdi
Golfçülerin kış mevsimi boyunca süren turnuva hasreti "LG-Beko Golf...
Uygurlar kadın olursa!
Uygurlar kadın olursa!
Kahkaha makinesi Süheyl-Behzat Uygur, yeni oyunları "Güldüren...
IMKB
E: 19,269 D:% 3.11
DOLAR
S: 1,363,000 D:% -0.37
EURO
S: 1,628,000 D:% -0.25
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.