kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı
Zor iş...
Hangi pencereden bakıyorsunuz?
Bul Bonus'u, al parayı

Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı

Reklamı ilk gördüğümde henüz OMO Pazarlama Müdürü Zeynep Yalım Uzun'un mektubu ve PR şirketi Ünite'nin hazırladığı dosya elime ulaşmamıştı.

Fakat çıplak gözle dahi görülüyordu. OMO kendini farklılaştırma çabası içine girmişti... Sahilde oynayan ve doğal olarak üstü neşe içinde kirlenen çocukları gösterirken "Kirlenmek güzeldir!" mesajını veriyordu. Hem de duygusal bir anlatım içinde. Başkalarının yaptığını tekrarlamaya iletişim jargonunda 'me too' (Ben de...) deniyor. Bu yaklaşım en sık da deterjan sektöründe görülüyor. "Ben beyaz yıkarım!"... "Hayır ben daha beyaz yıkarım!"... "Olmadı! En beyaz ben yıkarım"...

Bir de testler var. "Denedim! Renklileri en iyi bu yıkıyor!"... "Ben de denedim. Öteki daha iyi yıkıyor!"... Elinde mikrofon kapı kapı dolaşıp hanımlardan test sonuçlarını öğrenen ünlüler... Kasaba meydanlarında test kamyonlarının üstüne çıkıp, çılgınlar gibi sevinen (nedense...) kadınlara test sonuçlarını açıklayan spikerler... Laboratuar sonuçlarını açıklayan bilim adamları... Bazen karıştırıyor hanımlar. "Hangisi hangisinin testiydi, yahu!"...

Bir de üstü kirlenen çocukları; örtüye, üstüne başına bir şeyler döken büyükleri fırçalayan anneler var... Tabii onların yanında bitiveren ve "Aman, üzülecek ne var, kullan şu deterjanı, tüm dertlerin bir çırpıda çözülsün!" diye mutlu sona götüren bayan arkadaşlar...Hele şu sıra bayanlarımız herhalde anneannelerinin çamaşırda kullandıkları beyaz kalıp sabuna deli gibi özlem duyuyorlar. Çünkü pek çok deterjan "Benim içimde beyaz sabun var!" mesajını vermeye başladı...

Hepsi neredeyse birbirinin aynı doku ve lezzette çekilen reklam filmlerinin karşısında izleyicilerin, tabii ki özellikle de erkek izleyicilerin bıkkınlık krizleri geçirdikleri kesindi. Herhalde artık bunu OMO yetkilileri de fark etmiş olmalılar. Ciddi bir iletişim stratejisi değişikliğine karar vermişler. OMO Pazarlama Müdürü Zeynep Hanım hayli iddialı ve kararlı. Yeni bir 'İletişim Platformu'ndan söz ediyor ve yakın gelecekteki planlarını açıklıyor:

"Kampanyayı entegre iletişim platformu anlayışı ile yerel iletişim programları, tüketici etkinlikleri ve sosyal sorumluluk kampanyaları ile de destekleyeceğiz"...Ne dediği, bizim gibi sıradan vatandaşlar tarafından çok net anlaşılmasa da, en azından OMO'nun rakiplerinden farklılaşacağı, bu yaklaşımın kolay taklit edilemeyeceği, çeşitli PR faaliyetleri ile de desteklenerek OMO'nun duygusal mesajının geniş kitlelere yayılacağı kesin.

Yoksa başta biz erkekler yavaş yavaş o birbirinin tekrarı can sıkıcı deterjan reklamlarından kurtulacak mıyız?

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
 Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor   / 21-03-2004
 Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!   / 14-03-2004
 Bazı insanların ismi yeter   / 07-03-2004
 İşte İnsan! İşte reklam!   / 29-02-2004
 Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı   / 22-02-2004
 Sen misin yolda kalanlarla alay eden...   / 15-02-2004
 'Ben markayım' deyince marka olunmuyor   / 08-02-2004
 İyi ki Ergen-Erdoğan çifti oradaymış...   / 25-01-2004
ALİ SAYDAM
İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır
Aylardır...
YAVUZ SEMERCİ
Ya Doğan Grubu binlerce yatırımcısını ya da yöneticileri ...
İLKER SARIER
Tabipler Odası nereye gidiyor?
İstanbul Tabip...
Komiser Çakar kaçağı yakaladı
Yolcusunu uğurlayan Komiser Koray Çakar deniz otobüsündeki firari...
Para değil kitap
Ovacık'ta kurulacak kütüphane için dört ay önce kolları sıvayan Seyir...
Golfçüler start verdi
Golfçüler start verdi
Golfçülerin kış mevsimi boyunca süren turnuva hasreti "LG-Beko Golf...
Uygurlar kadın olursa!
Uygurlar kadın olursa!
Kahkaha makinesi Süheyl-Behzat Uygur, yeni oyunları "Güldüren...
IMKB
E: 19,269 D:% 3.11
DOLAR
S: 1,363,000 D:% -0.37
EURO
S: 1,628,000 D:% -0.25
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.