kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı
Zor iş...
Hangi pencereden bakıyorsunuz?
Bul Bonus'u, al parayı

Zor iş...

Farklılaşma ve sürpriz algılamada en önemli etkenlerden ikisi. Piyale yeniden lanse edildiğinden bu yana reklamlarında bu iki yaklaşımı başarıyla uyguluyor. Hele son reklam. Demir, çelik, çekiç, kaynak, terlemiş güçlü kuvvetli işçiler... Pek de temiz olmayan fabrika ortamında verilen mola... Arkasından kar gibi beyaz örtüler. Nefis porselen kahvaltı takımları ve sofrada Piyamix.. Çok çarpıcı...

Marka yönetimine merak saranların heyecanla izleyecekleri bir serüven başladı. Kolay değil. Tarihi bir marka var ortada ve doğal olarak eski algılamaların etkisi. Markayı yeniden konumlamak, bazen yeni marka lanse etmekten daha zordur. Bu da ancak çarpıcı bir biçimde yapılabilir zaten... Chevrolet'nin şu sıra yaptığı gibi...

Çarpıcı olan bir şey daha var. Piyale markasını yöneten GıdaSA'nın başarılı basınla ilişkileri. Düzenledikleri basın toplantısından sonra bir dosya yollamışlar ki, koltuğunuzun altına alın PR departmanlarınıza ders diye gösterin. Eksik var mı, diye dosyayı inceledim. Sonunda bir tane buldum: Her ne kadar dosya içindeki basın bülteninin sonunda ayrıntılı bilgi için gerekli kişilerin erişim bilgileri konmuşsa da, bana gelen dosyada bir kişisel not ve ıslak imza işi çok daha sıcak hale getirirdi. Bu kadarı kadı kızında da olurmuş. GıdaSA'yı, reklam ajansını ve PR ajansları MPR'yi kutluyorum.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
 Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor   / 21-03-2004
 Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!   / 14-03-2004
 Bazı insanların ismi yeter   / 07-03-2004
 İşte İnsan! İşte reklam!   / 29-02-2004
 Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı   / 22-02-2004
 Sen misin yolda kalanlarla alay eden...   / 15-02-2004
 'Ben markayım' deyince marka olunmuyor   / 08-02-2004
 İyi ki Ergen-Erdoğan çifti oradaymış...   / 25-01-2004
ALİ SAYDAM
İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır
Aylardır...
YAVUZ SEMERCİ
Ya Doğan Grubu binlerce yatırımcısını ya da yöneticileri ...
İLKER SARIER
Tabipler Odası nereye gidiyor?
İstanbul Tabip...
Komiser Çakar kaçağı yakaladı
Yolcusunu uğurlayan Komiser Koray Çakar deniz otobüsündeki firari...
Para değil kitap
Ovacık'ta kurulacak kütüphane için dört ay önce kolları sıvayan Seyir...
Golfçüler start verdi
Golfçüler start verdi
Golfçülerin kış mevsimi boyunca süren turnuva hasreti "LG-Beko Golf...
Uygurlar kadın olursa!
Uygurlar kadın olursa!
Kahkaha makinesi Süheyl-Behzat Uygur, yeni oyunları "Güldüren...
IMKB
E: 19,269 D:% 3.11
DOLAR
S: 1,363,000 D:% -0.37
EURO
S: 1,628,000 D:% -0.25
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.