kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Bu da dondurmalı kazan-kazan
Polis kendini anlatmak istiyor
İnsanlar duygularından yakalanır
Teşekkürler Gani Hocam!...
Kısa... Kısa... Kısa...

İnsanlar duygularından yakalanır

Cinselliğin gizli ve 'nezih' bir biçimde kullanımı Nescafe'ye çok yakışmış. Hani tiril tiril yazlık giysilerle, çok romantik bir ortamda kanepe üzerinde oturan çift. Bayan eşinin gözlerini bir eşarpla örterek Nescafe'yi koklatıyor. Ve kilit mesaj: Kokusunda davet var!... Diğer reklam ise Nescafe Capucino'nun. Erkeğin dudaklarında sütün köpüğü kalmış. Kadın dilini dudaklarının çevresinde gezdirerek, erkeğe kalıntıyı temizlemesini işaret ediyor. Erkek de tabii istediği gibi(!) anlıyor mesajı... Finalde kadın eline bir kağıt mendil alıp erkeğin dudaklarını silerek gerçek niyetini belli ediyor...
Nescafe yıllarca yürüttüğü o yakası bağlı, aşırı ciddi reklam anlayışından sıyrılmış sanki. Ciddi mesajların, son derece eğlenceli ve çekici bir şekilde verilebileceğini kavramışlar. Bir de mesaj ne kadar duygusal olursa algılamanın o kadar sağlam olacağını. Sagra'nın dede ile torun arasında geçen bisküvi muhabbeti gibi. İzlemediyseniz, bir bakın. İletişimci deyimiyle tam damardan (!)...
İnsanların Nescafe ısmarladıkları zaman, herhangi bir başka markayı kabullenmeleri değil de ille de Nescafe diye ısrar etmeleri isteniyorsa, markanın işte böyle duygusal bağlar kurmaya çalışması gerek. Ürünün özelliğini anlatan rasyonel bağlar değil.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Bu da dondurmalı kazan-kazan   / 04-04-2004
 Yandı gülüm keten helva!   / 28-03-2004
 Duygu yükü Efes Dark'ı uçuruyor   / 21-03-2004
 Doğru reklamı anlatan bir fıkra ve bir grafik!   / 14-03-2004
 Bazı insanların ismi yeter   / 07-03-2004
 İşte İnsan! İşte reklam!   / 29-02-2004
 Sıkıcı reklamlardan kurtuluş yolu açıldı   / 22-02-2004
 Sen misin yolda kalanlarla alay eden...   / 15-02-2004
 'Ben markayım' deyince marka olunmuyor   / 08-02-2004
 İyi ki Ergen-Erdoğan çifti oradaymış...   / 25-01-2004
ALİ SAYDAM
İnsanın kendi krizini yaratması çok kolaydır
Aylardır...
YAVUZ SEMERCİ
Ya Doğan Grubu binlerce yatırımcısını ya da yöneticileri ...
İLKER SARIER
Tabipler Odası nereye gidiyor?
İstanbul Tabip...
Komiser Çakar kaçağı yakaladı
Yolcusunu uğurlayan Komiser Koray Çakar deniz otobüsündeki firari...
Para değil kitap
Ovacık'ta kurulacak kütüphane için dört ay önce kolları sıvayan Seyir...
Golfçüler start verdi
Golfçüler start verdi
Golfçülerin kış mevsimi boyunca süren turnuva hasreti "LG-Beko Golf...
Uygurlar kadın olursa!
Uygurlar kadın olursa!
Kahkaha makinesi Süheyl-Behzat Uygur, yeni oyunları "Güldüren...
IMKB
E: 19,269 D:% 3.11
DOLAR
S: 1,363,000 D:% -0.37
EURO
S: 1,628,000 D:% -0.25
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.