|
|
Şık mı şık başarılı mı başarılı
Kurum dergileri benim özel ilgi alanım. Eğer iyi yapılırlarsa çok etkili olabildiklerini düşünüyorum. Bunların iyisi nasıl oluyor? Çok basit. Üç koşul var özetle: Benim evime, iş yerime geliyorlarsa, içinde sadece kendi markalarından söz etmemeleri, katalog gibi olmamaları, yani kendin pişir kendin ye duygusu yaratmamaları gerekiyor. Bu bir. İkincisi, tasarımlarının özgün, yaratıcı ve nitelikli olması şart. Üçüncüsü, parasız dağıtılmalarına rağmen, hedef kitlesine "Bu dergiyi bundan sonra da para ödemeden almak istiyor musunuz?" sorusu soruldu mu, büyük çoğunluğun "Evet!" yanıtını vermesini sağlayacak ilginçlikte bir içeriğe sahip olmaları, onları ömürlü kılıyor. Yoksa yöneticiler, kısa süre sonra o derginin yaşamına son veriyor. Daha önce VW'nin ve Audi'nin dergilerinden söz etmiştik. Bugün de iki mükemmel örnek var elimde: Renault'nun dergisi Performans ve Mercedes'in 'Tutkuların Dergisi'... Her ikisi de yukarıdaki koşulları yerine getiriyor. O kadar ki, insana "Fazla mütevazı olmayın, sahi zannederler!" deyişini hatırlatıyorlar... Bence bu yaklaşımın faydası var zararı yok. Hatta kendi markalarını daha az kullanabilirler. Unutmasınlar ki, "göz tamamlar"... Bu iki son derece şık ve başarılı dergiyi ücretsiz olarak edinmeniz mümkün. Ya bu iki markanın bayilerine yolunuzu düşüreceksiniz ya da Performans için performansmagazin@renault.com.tr, Mercedes'in dergisi için de funda.avsar@mercedesdergi.com" adreslerine birer e-posta göndereceksiniz. Hepsi bu. Sorun çıkarsa bana da bir e-posta gönderin...
|