|
|
Scenic 'demode değilim' diyor
Geçen haftaların en etkili otomobil reklamlarından biri hiç şüphesiz Renault'nun yeni Scenic tanıtımı. Son yıllardaki akıma uygun. Otomobili gerek TV'de gerekse gazete ve dergilerde çeşitli açılardan tuzluk gibi gösterip, teknik özelliklerini sıralamanın işe yaramadığını pek çok marka anlamış durumda. Satın alma kararının teknik özelliklerden çok insanların markayla kurdukları duygusal bağa dayandığını, artık iletişim fakültesi ikinci sınıf öğrencileri de biliyor. Scenic bu kez TV kültürüne dayandırmış reklam konseptini. Demode TV programlarından örnekler garaj kapıları önündeki ekranlarda gözüküyor. Garaj kapıları tek tek kapanır ve finalde Scenic görünürken, dış ses mesajı veriyor: "Bu programları bırakın, siz kendi programınızı yapın!" ... Gizliden gizliye rakiplere gönderme var tabii. Onlar için 'demode' diyor reklam. İletişim dilinde buna "Rakip yönelimli kampanya" diyorlar. Bu tür kampanyalar cesaret ister. Süreklilik gerektirir. Rakibe demode deyip susmak, olmaz. Nitekim Scenic yazılı basında da reklamı sürdürüyor. Fakat bir farkla orada aynı konsept yok. Kampanyanın PR desteği ise hiç yok. Ya da var biz duymadık. Renault bu kampanya ile gerçekten başarılı bir anlatım ve güzel bir reklam filmi yakalamış. Daha önceki Scenic reklamındaki anlaşılmazlık bu kez yok. Hani İsviçre Alpler'i müziği eşliğinde Avustralya çöllerinde geçen, kırmızı bir top üstünde sıçrayarak yoldan geçen kangurunun rol aldığı fim... Bu kez öyle değil. Film de mesajı da bomba gibi. Yeter ki yazılı basın ve PR projeleri eksik edilmesin.
|