BMW'nin hem arazide hem de asfaltta kullanılan dört çekerli aracı X3, Türkiye'de satışa sunuldu. BMW X3'ün ilk etapta 3.0i ve 3.0d motor seçenekleri bulunuyor. Aracın fiyatı 79 bin 500 Euro'dan başlıyor.
Hem yolda hem de asfaltta kullanılabilen dört çekerli araçlara olan ilginin her geçen yıl artması, üreticileri yeni model arayışlarına itti. İlk kez Frankfurt Motor Show'da sergilenen BMW X3 de bunlardan biri. Bu model aynı zamanda, X5'in altında konumlanan ilk lüks Sport Activity Vehicle (SAV) olma özelliğini taşıyor. Türkiye'de satışa sunulan arazi aracının ilk etapta X3 3.0i ve X3 3.0d versiyonları piyasaya çıktı. X3 2.5i, X3 2.5d, X3 2.0i ve X3 2.0d ise daha sonra piyasaya sürülecek. X3 fiyatı 79 bin 446 Euro'dan başlıyor. Borusan Otomotiv, bu yıl bin adet X3 satmayı hedefliyor. 4565 milimetreye ulaşan boyu ile X3, 3 Serisi Touring'den 87 milimetre uzun ve yeni 5 Serisi Sedan'dan yaklaşık 30 santimetre kısa. Araç, 1.674 mm yükseliğiyle BMW X5'ten ise daha alçak.
PERFORMANSLI MOTOR Kısa çıkıntılı uzun aks aralığı ve arka tarafa doğru eğimle inen tavan çizgisi, bu SAV'ın karakterini belirginleştiriyor. Dışarıya doğru taşmış ön çamurluklar ve ön kısım, araca güçlü bir karakter kazandırmış. 231 beygir güç üreten 3.0 lt'lik motor sayesinde X3, 0-100 km'ye 7.8 saniyede ulaşıyor. Common Rail direkt enjeksiyonlu, 6 silindirli turbodizel motor ise 204 beygir güç üretiyor. Her iki modelde de sıralı altı ileri vitesli manuel şanzıman standart; beş ileri vitesli otomatik şanzıman de opsiyonel. BMW X3'ün en büyük özelliklerinden birisi de akıllı dört çeker sistemi olan xDrive. XDrive, sürüş gücünün ön ile arka akslar arasında sınırsız ayarlamalarla ve tam değişken bir biçimde dağıtılmasını sağlıyor. Yolda ilerlerken, güç dağılımında değişikliğe gerek duyulduğunda sistem durumu anında fark edip, lastiklerden herhangi biri yol tutuşunu kaybetmeden önce hızla harekete geçiyor. Örneğin bir viraja hızla girildiğinde, hem yetersiz hem de gereğinden fazla direksiyon çevrilmesi minimum düzeye indiriliyor. Sistem ayrıca kaygan ya da engebeli arazilerde daha iyi yol tutuşu ve çekiş gücü sağlıyor. İki parçalı panoramik tavan 0.65 metrekarelik bir cam alan halinde X3'ün hemen hemen tüm tavanı boyunca uzanıyor. Sürücü tek bir düğmeyle tavanı tamamen açabiliyor. Adaptif farlar ise, direksiyonun yönüne göre yanlara doğru hareket ederek, sürücünün karanlıktaki görüş alanını artırıyor.