Merkez Reklam Genel Müdürü Orhan Girgiç, geçen yıla göre dolar bazında yüzde 80 büyüme kaydettiklerini belirterek, "2004 yılında da yüzde 50'lik bir büyüme performansı hedefliyoruz" dedi.
Türkiye'nin önde gelen 2 televizyon, 6 günlük gazete, 16 dergi ve 1 radyo istasyonunun reklam ve pazarlamasını yürüten Merkez Reklam geçen yıla göre dolar bazında yüzde 80 büyüyerek en büyük reklam pazarlama kuruluşu oldu. Merkez Reklam Genel Müdürü Orhan Girgiç, Merkez Reklam bünyesine yeni katılan ATV ile birlikte 2004 yılı genelinde geçen yıla göre yüzde 50 büyümeyi yakalayacaklarını belirtti ve ekledi: "Türkiye'de bu yıl yapılan her 100 liralık reklam yatırımının 30 liralık kısmı Merkez Reklam aracılığıyla gerçekleşecek."
SEKTÖR YÜZDE 30 BÜYÜR * Merkez Reklam son olarak ATV'yi bünyesine kattı. Şirketin profili nasıl değişti? Merkez Reklam geçtiğimiz hafta, ATV'nin katılmasıyla Türkiye'nin en büyük medya pazarlama kuruluşu oldu. Bu tabii ki, önemli bir gelişme. Ama, bizi asıl reklamlarını pazarladığımız markaların prestiji heyecanlandırıyor. Çatımızın altında başta Sabah ve ATV olmak üzere 2 televizyon, 6 günlük gazete, 16 dergi ve 1 radyo istasyonu var. Tek bir telefon numarasından Türkiye'nin en büyük medya şirketlerine ulaşabilirsiniz.
* Ekonomideki canlanma sektöre nasıl yansıyacak? 2004 yılında medyaya yapılan reklam yatırımlarının yaklaşık yüzde 30'u Merkez Reklam aracılığıyla gerçekleşmiş olacak. Bu bizim için geçen yıla göre yüzde 50 büyümeyi içeriyor. Fakat biz, Türkiye'de reklam yatırımları artışının yüzde 30'a ulaşmasını bekliyoruz ve bu artışla daha fazla ilgileniyoruz. Bu muhtemel artış geleceğe yönelik umutlarımızı büyütüyor.
HER BÜYÜK ŞEHİRE TEMSİLCİ * Grup olarak bu tempoya hazırlıklı mısınız? Merkez Reklam kadrolarında 200'ün üstünde yönetici ve medya pazarlama elemanı görev yapıyor. Onların bilgi ve becerileri, mesleklerine duydukları saygı, sevgi ve rekabetçi çalışma istekleri en önemli değerlerimiz arasında. Merkez Reklam, şu anda İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Antalya'da örgütlenmiş durumda. 2004 yılında bu illere Denizli, Gaziantep, Kayseri ve Konya eklenecek. Önümüzdeki 5 yıl içinde, her büyük ilde bir Merkez Reklam temsilciliği açılmış olacak. Merkez Reklam, reklam yatırımlarının verimliliğini her şeyin önünde tutuyor. Her saniye televizyon reklamının, her sütun-santim basın ilanının, reklamverenin ve reklam ajansının belirlediği hedeflere ulaşması için titiz bir çaba harcıyoruz. Fiyatlama politikalarından, reklamların yerleştirilmesine kadar her aşamada hedef, reklamdan beklenen etkinin yaratılmasına azami katkıyı sağlamak. Çünkü, biz inanıyoruz ki, hedefine ulaşan reklam yatırımları sektöre katlanarak döner.
* Müşteri ilişkileri sektör için ne kadar önemli? Reklamverenler ve reklam ajansları bizim iş ortaklarımız. Onlarla, sadece reklam satıp, yayınlamaya dayalı bir ilişkimiz yok. Müşterilerimizin sektörleriyle ilgili konularda, her türlü yardımlaşmaya ve iletişime hazır bir hizmet anlayışına sahibiz. Buna bir örnek vermek isterim. Son 4 ayda, Sabah Gazetesi'nin başta Genel Yayın Müdürü olmak üzere yayın yöneticileri ve yazarlarıyla birlikte 7 büyük finans ve sanayi kuruluşuna misafir olduk. Bu kuruluşların sektörel sorunlarını, ülke ekonomisinin geleceğine bakışlarını, marka hedeflerini, ilk ağızdan dinleme fırsatı bulduk. Biz de onlara, Sabah'ın bulunduğu yeri ve hedeflerini anlattık. Cumhuriyet ve Takvim'in yöneticileriyle de benzer çalışmaları sürdürüyoruz. Sektör fuarlarını, pazarlama ve insan kaynaklarıyla ilgili organizasyon, konferans ve seminerleri kültür ve sanat faaliyetlerini, sponsorluklar yoluyla destekliyoruz. Bu çabalarımızı daha da artıracağız.
* Grup bünyesindeki yayın organlarını'nasıl konumlandırıyorsunuz? Sabah, iki büyük gazeteden biri olarak tarafsız, etkili yayın anlayışı, hafta içi 400 bine, hafta sonunda da 600 bine ulaşan net satışıyla ve üstün baskı teknolojisiyle medya pazarının 'olmazsa olmaz' markası. Reklam gelirlerindeki artış da bunu gösteriyor. 2004'ün ilk iki ayında Sabah'ın reklam gelirleri, geçen yılın aynı dönemine göre dolar bazında yüzde 80 arttı. Türkiye'nin en saygın kanalı ATV, televizyon izleyicilerinin, özellikle yüksek sosyoekonomik grupların gözbebeği. ATV aynı zamanda reklamları, seyirciyle en etkili biçimde buluşturan ve 'ailece' seyredilen prototipiyle, 2003'ün izlenme ve reklam lideri. Bu yıl da öyle olacak.