kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Teknoloji
    Otomobil
    Sinema
    Hobi
    Çizerler
Günaydın
ATV
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Her 100 reklamın 30'u 'Merkez'den geçecek
Her 100 reklamın 30'u 'Merkez'den geçecek
mtv şimdiden yüzde 65 erişimi sağladı

Her 100 reklamın 30'u 'Merkez'den geçecek

Merkez Reklam Genel Müdürü Orhan Girgiç, geçen yıla göre dolar bazında yüzde 80 büyüme kaydettiklerini belirterek, "2004 yılında da yüzde 50'lik bir büyüme performansı hedefliyoruz" dedi.

Türkiye'nin önde gelen 2 televizyon, 6 günlük gazete, 16 dergi ve 1 radyo istasyonunun reklam ve pazarlamasını yürüten Merkez Reklam geçen yıla göre dolar bazında yüzde 80 büyüyerek en büyük reklam pazarlama kuruluşu oldu. Merkez Reklam Genel Müdürü Orhan Girgiç, Merkez Reklam bünyesine yeni katılan ATV ile birlikte 2004 yılı genelinde geçen yıla göre yüzde 50 büyümeyi yakalayacaklarını belirtti ve ekledi: "Türkiye'de bu yıl yapılan her 100 liralık reklam yatırımının 30 liralık kısmı Merkez Reklam aracılığıyla gerçekleşecek."

SEKTÖR YÜZDE 30 BÜYÜR
* Merkez Reklam son olarak ATV'yi bünyesine kattı. Şirketin profili nasıl değişti?
Merkez Reklam geçtiğimiz hafta, ATV'nin katılmasıyla Türkiye'nin en büyük medya pazarlama kuruluşu oldu. Bu tabii ki, önemli bir gelişme. Ama, bizi asıl reklamlarını pazarladığımız markaların prestiji heyecanlandırıyor. Çatımızın altında başta Sabah ve ATV olmak üzere 2 televizyon, 6 günlük gazete, 16 dergi ve 1 radyo istasyonu var. Tek bir telefon numarasından Türkiye'nin en büyük medya şirketlerine ulaşabilirsiniz.

* Ekonomideki canlanma sektöre nasıl yansıyacak?
2004 yılında medyaya yapılan reklam yatırımlarının yaklaşık yüzde 30'u Merkez Reklam aracılığıyla gerçekleşmiş olacak. Bu bizim için geçen yıla göre yüzde 50 büyümeyi içeriyor. Fakat biz, Türkiye'de reklam yatırımları artışının yüzde 30'a ulaşmasını bekliyoruz ve bu artışla daha fazla ilgileniyoruz. Bu muhtemel artış geleceğe yönelik umutlarımızı büyütüyor.

HER BÜYÜK ŞEHİRE TEMSİLCİ
* Grup olarak bu tempoya hazırlıklı mısınız?
Merkez Reklam kadrolarında 200'ün üstünde yönetici ve medya pazarlama elemanı görev yapıyor. Onların bilgi ve becerileri, mesleklerine duydukları saygı, sevgi ve rekabetçi çalışma istekleri en önemli değerlerimiz arasında. Merkez Reklam, şu anda İstanbul, Ankara, İzmir, Adana ve Antalya'da örgütlenmiş durumda. 2004 yılında bu illere Denizli, Gaziantep, Kayseri ve Konya eklenecek. Önümüzdeki 5 yıl içinde, her büyük ilde bir Merkez Reklam temsilciliği açılmış olacak. Merkez Reklam, reklam yatırımlarının verimliliğini her şeyin önünde tutuyor. Her saniye televizyon reklamının, her sütun-santim basın ilanının, reklamverenin ve reklam ajansının belirlediği hedeflere ulaşması için titiz bir çaba harcıyoruz. Fiyatlama politikalarından, reklamların yerleştirilmesine kadar her aşamada hedef, reklamdan beklenen etkinin yaratılmasına azami katkıyı sağlamak. Çünkü, biz inanıyoruz ki, hedefine ulaşan reklam yatırımları sektöre katlanarak döner.

* Müşteri ilişkileri sektör için ne kadar önemli?
Reklamverenler ve reklam ajansları bizim iş ortaklarımız. Onlarla, sadece reklam satıp, yayınlamaya dayalı bir ilişkimiz yok. Müşterilerimizin sektörleriyle ilgili konularda, her türlü yardımlaşmaya ve iletişime hazır bir hizmet anlayışına sahibiz. Buna bir örnek vermek isterim. Son 4 ayda, Sabah Gazetesi'nin başta Genel Yayın Müdürü olmak üzere yayın yöneticileri ve yazarlarıyla birlikte 7 büyük finans ve sanayi kuruluşuna misafir olduk. Bu kuruluşların sektörel sorunlarını, ülke ekonomisinin geleceğine bakışlarını, marka hedeflerini, ilk ağızdan dinleme fırsatı bulduk. Biz de onlara, Sabah'ın bulunduğu yeri ve hedeflerini anlattık. Cumhuriyet ve Takvim'in yöneticileriyle de benzer çalışmaları sürdürüyoruz. Sektör fuarlarını, pazarlama ve insan kaynaklarıyla ilgili organizasyon, konferans ve seminerleri kültür ve sanat faaliyetlerini, sponsorluklar yoluyla destekliyoruz. Bu çabalarımızı daha da artıracağız.

* Grup bünyesindeki yayın organlarını' nasıl konumlandırıyorsunuz?
Sabah, iki büyük gazeteden biri olarak tarafsız, etkili yayın anlayışı, hafta içi 400 bine, hafta sonunda da 600 bine ulaşan net satışıyla ve üstün baskı teknolojisiyle medya pazarının 'olmazsa olmaz' markası. Reklam gelirlerindeki artış da bunu gösteriyor. 2004'ün ilk iki ayında Sabah'ın reklam gelirleri, geçen yılın aynı dönemine göre dolar bazında yüzde 80 arttı. Türkiye'nin en saygın kanalı ATV, televizyon izleyicilerinin, özellikle yüksek sosyoekonomik grupların gözbebeği. ATV aynı zamanda reklamları, seyirciyle en etkili biçimde buluşturan ve 'ailece' seyredilen prototipiyle, 2003'ün izlenme ve reklam lideri. Bu yıl da öyle olacak.

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Kadir Topbaş'a, Tayyip Bey modeli tanıtım
 Emekliler zammı aldı yatırımlar 1.5 yıl sarktı
 X5'in küçük kardeşi araziye 'merhaba' dedi
 Eski Tofaş CEO'su Bene Fiat'ın geleceğine yön verecek
 AB'ye zaten gireceksiniz önemli olan istikrar
 Sahibinden, doktor kontrollü balık
 Yeşil sermayeye son şans: Kurala uy ya da tasfiye ol!
 Aksa Çin'de yatırım yapıyor
 BAT, sigaralarına % 6 ile 11 arasında zam yaptı
 Emniyet, 75 adet Partner satın aldı
 Lastik grevi ertelendi
 Avrupa'ndan KOBİ'lere 250 milyon Euro kredi
 Yabancılar, ortaklıkta çoğunluğu tercih ediyor
 1 milyar tonluk yeni bor rezervi bulundu
 50 ile doğalgaz gidecek
 Nakit temettü 1 ay geç dağıtılabilecek
 Özelleştirme için 52 milyon $'lık reklam
 Ankara-İzmir arasına yeni demiryolu hattı
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Seçim sonrasının kaderini Tayyip Bey'in yol haritası...
OKAN MÜDERRİSOĞLU
Dünya devlerinden "gideriz" uyarısı
Siyasi ve ekonomik...
GÜNTAY ŞİMŞEK
İstanbul Erdoğan'ın kanatları altında...
Başbakan Recep...
Teşekkürler polis amca
Kağıthane Emniyet Asayiş Bürosu ekipleri bir mektup aldı önceki gün.
Eski eşini öldürünce damadı da onu öldürdü
Bağcılar'da eski eşini tabancayla öldüren Mahir Sarıca, damadı...
Kendisi sattı kardeşine aldı!
Kendisi sattı kardeşine aldı!
Lüks otomobillere gelen 9 milyarlık vergi, Hülya Avşar'ı da...
Ellerinde 20 bin $ taşıyorlar
Ellerinde 20 bin $ taşıyorlar
Esra Dinçkök ile annesi Samra Tümen, Beymen Brasserie'de öğle yemeği...
IMKB
E: 20,167 D:% 0.72
DOLAR
S: 1,320,000 D:% 0.08
EURO
S: 1,632,000 D:% 0.62
 
    Ana Sayfa | Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon
Spor | Hava Durumu | Sarı Sayfalar | Günaydın | Bizimcity | Kapak Güzeli | Astroloji | ON Magazin | Sağlık | Cumartesi | Aktüel Pazar | Teknoloji | Otomobil |Sinema | Hobi | Çizerler
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.