Carrefour, üretim sürecinde adım adım denetlediği ürünleri, "Kaynağından Kalite" logosuyla satacak. Projenin ilk aşamasında levrek ve çipura satışı var.
Fiyata duyarlı tüketicinin pazarlama trendlerini belirlediği kriz döneminin ardından gıda sektörü şimdi de gıda güvenliğini rekabet unsuru yaptı. Önce Tansaş, üretim izni olmayan hiçbir paketli ürünü rafa koymamayı taahhüt etti, ardından Pınar, üretim tesislerini internet ortamında halka açtı. Son olarak da Carrefour, "Kaynağından Kalite" projesini başlatarak, üretimin en başından tezgaha kadar bir ürüne kefil olduğunu duyurdu. Carrefour, 10 yıldır tüm dünyada uyguladığı Kaynağından Kalite Projesi'ni Türkiye'de öncelikle levrek ve çipura üretiminde başlattı. Bodrum'da Kılıç Deniz Ürünleri adlı şirketle anlaşan Carrefour, çiftlikte doğal ortamlarda yetiştirilen balıkları, suyun analizinden, balığın yemine, balıkların sağlık kontrollerinden soğuk zincirde taşınma sürecine kadar uluslararası standartlarda denetliyor. Marketlerdeki balık reyonlarına gelen ürünlerin yanındaki "Kaynağından Kalite" logosuyla da Carrefour, bu ürünü her aşamada denetlediğini ve uluslararası kriterleri taşıdığına garanti verdiğini duyuruyor.
450 ÜRÜN VAR Carrefour Türkiye'de projeyi yürüten Aslıhan Karakaş ile balıkla başlayan "Kaynağından Kalite" projesinin genişleme sürecini konuştuk. Carrefour'un dünyada 450 ürüne bu damgayı vurduğunu söyleyen Karakaş, Türkiye'de 1.5 yıldır uğraş verdikleri kontrollü balık üretiminin ikinci etabında alabalık olacağını, sonra da meyveye geçeceklerini söyledi. Karakaş'a göre bu konuda en büyük tehlike, organik ürünlerin diğerlerinden çok pahalı olması ve dolayısıyla sadece yüksek gelir düzeyi tarafından tüketilebilmesi. İşte bunu önlemenin ve fiyatın ulaşılabilir olmasının tek yolu, yüksek miktarlarda üretebilmek. Carrefour'un "Kaynağından Kalite" projesinde değişmeyen birkaç koşul var. Öncelikle her ürünü sezonunda vermek, yani turfanda ürettirmemek ilke olarak benimsendi. Üretim yapılırken ürünün sağlıklı olması yanında çevreye zarar vermemesi de şart koşulacak. Ürünlerin genetik yapılarıyla oynanmayacak. Üretim, tarım ürünlerinde toprak, su ürünlerinde su analiziyle başlayacak ve her aşamada Carrefour'un ekibi tarafından kontrol edilecek.
MARKETTE EĞİTİM Satış sırasında da marketlerdeki ekranlardan Kaynağından Kalite projesinin tanıtımı yapılacak. Ürünlerin kalite kontrollerini denetim şirketi Bureau Veritas yapacak. Carrefour'un anlaşma yaptığı diğer şirket Adana merkezli Pan Tarım. Pan Tarım, İzmir, Anlatya, Malatya, Gaziantep ve Adana'daki anlaşmalı çiftçilere ürettirdiği organik meyveleri Avrupa'ya ihraç ediyor. Yılda 250 ton kiraz, 2 bin ton narenciye, 350 ton kayısı, 200 ton şeftali ve 250 ton üzüm, İsviçre, Hollanda, İngiltere, Almanya ve Fransa'daki tüketicilere gidiyor. İç pazarda önceleri sadece Kipa ile çalışan şirket, şimdi Carrefour'a da ürün vermenin hazırlığını yapıyor.
Balığın kontrolü suyun analizinden başlayacak * Öncelikle üretim çiftliğinin bulunduğu bölgedeki deniz suyu uluslararası standartlara göre analizden geçirilecek.
* Doğal deniz ortamında sağlık ve hijyen koşullarına uygun olarak üretilen levrek ve çipuraların lezzetlerinden ödün verilmemesi sağlanacak.
* Hamsi, sardalye gibi küçük balıklardan oluşan yemlerle beslenen balıkların sağlık kontrolleri ve gerekirse tedavisi yapılacak.
* Yumurtadan üretime kadar sürekli kontrol altında tutulan balıklar, soğuk zincirle mağazalara teslim edilecek.