|
|
|
|
|
Havalı şehir bebekleri
|
|
Kız çocukları son aylarda, masum, masalsı kıyafetleri olan bebeklerin yerine modayı takip eden Bratz bebeklerini tercih ediyor
Son birkaç yıldır başta Amerika olmak üzere tüm dünyada "Bratz Bebekleri" çılgınlığı yaşanıyor. İran asıllı bir Amerikalı tarafından 2001 yılında yaratılan Bratz bebeklerinin satışı şimdiden 150 milyonu aşmış durumda. Bratz bebeklerinin bu kadar çok satması ve hatta efsane haline gelen Barbie bebeklerinin satışlarını bile geçmesi Amerika'nın ciddi köşe yazarlarına bile konu oldu.
Dolgun ve parlak dudaklar, iri gözler, farklı saç ve vücut tenlerine sahip olan bebeklerin en büyük özelliği modayı çok yakından takip eden şehirli genç kızlar olmaları. Bu yüzden de Bratz bebeklerinin kıyafetleri her mevsim değişiyor. Örneğin şimdiden Bratz bebeklerinin 2004 ilkbahar ve 2004 yaz kıyafetleri, dünyadaki hazır giyim trendleri doğrultusunda hazırlanmış durumda.
KENDİLERİ SEÇİYOR "Moda tutkunu genç kızlar" sloganıyla satılan bebekler, giyimleri, saçları, makyajları ve aksesuarlarıyla günümüz genç kızlarının trendlerini yansıtıyor. Bu yüzden de Bratz bebekleri "havalı şehir kızı" olarak tanımlanıyor.
Amerika'da ve dünyada Bratz'in bu kadar popüler olması üzerine, psikologlar ve sosyologlar araştırma yapmışlar. Amerika'da 8-12 yaş arası kız çocuklar arasında yapılan bir araştırmada, çocuklar Bratz'lerin kendilerini gerçek bir genç kız gibi hissetmelerini sağladığını belirtmişler. Amerikalı oyuncak danışmanı Chirs Byrne de bu konuda "Kız çocuklarının eskiden model olarak aldıkları tek bir bebekleri vardı. Şimdi ise her ruhsal durum ve kişilik için seçebilecekleri ayrı bebekler var" yorumunda bulunuyor. Psikolog Dr. Patricia Farrel ise "Eskiden kız çocukları daha masalsı ve içinde olmak istedikleri büyülü dünyayı yansıtan bebekleri tercih ediyordu. Bu trend artık sona erdi. Çocuklar bebek seçiminde daha çok kendi tutku ve arzularına önem veriyorlar" diyor. Stonehill Koleji'nden sosyoloji profesörü Patricia Levy de bir başka saptama yapıyor; "Bratz'ler birer kişilik taşıyor. Bugünün modern küçük kız çocukları, kendi kişiliğine en çok uyan bebeği ve bu bebekle uyumlu olabilecek aksesuarları bilinçli bir şekilde seçerek alıyor."
|
|
|
|
|
|
|
|
|